tisdag 24 augusti 2010

Höstrusk!

Regnet formligen öser ner. Trist må jag säga. Men hösten är väl antingen kall, hög klar luft eller ösregn. Men att stå under paraplyet med nån kanske kan vara mysigt - vad vet jag??

Idag har jag varit på jobbet och hade turen att slippa en poliskontroll... jag va före dem på platsen så att säga. Men de har ju varnat att de ska placera sig vid skolor den här veckan så man är ju medveten om att de är å lurar!!
Efter middan så fick vi besök av Tommy, Kristina, Nelia och Mira... De hade inte grattat Axel så det va kul att de kom och fikade en stund. Just ja, har ju inte välkomnat Kristina till byn och som Skorpedsbo!! Jättekul att hon har flyttat hit. Vi behöver fler som tar så kloka beslut.

Jag skulle egentligen på mackmöte men nu är det ju skola som gäller och då kan mammorna inte vara och slarva om kvällarna - barnen måste komma i säng i tid så då fick jag bli tillgänglig per telefon istället.

Nu är det avkoppling i soffan som gäller. Ser en film jag sett hundra ggr snart. Änglagård - en kanonfilm må jag säga - Varför görs det inga såna filmer nu för tiden??
Nåväl, det finns ju bra filmer som är rätt nya också, såg att de visar Bröllopsfotografen på lördag kl 21. En riktigt kul film som är värd att ses!

Imorgon ska Axel på skolan och jag och Nils blir kvar hemma. Bilen ska till Hellström på lite uppfriskning, ny olja och lite omvårdnad... blir toppen de´.
Axel hade med sig en läsebok idag - Jag är förvånad över att han läser så bra för att inte kunna om man säger så. Det bådar gott inför framtiden.

Jag är så sugen på nåt men jag vet inte vad. Ett mjölkglas kanske?! Hur kul lät det men "pärbullar" till middag kan ju få vem som helst lite sugen på kvällskvisten...
Nja, det blir nog inget när jag tänker efter - bättre att kasta sig i säng och drömma sött. Va rätt imponerad över mig själv igår - kom i säng strax efter 22 - när hände det sist??

Hur som helst - dagen är över och förhoppningsvis har regnet gett sig tills imorgon!

Inga kommentarer: