tisdag 17 augusti 2010

Stugsista...

Nu närmar sig helgen med stugsista. Nåt jag aldrig varit med om tidigare men känns kul att få se. Måste nog försöka få till nåt gott till den kvällen. Kanske grilla nåt eller nåt som bara är att plocka fram ur kylen... tål att tänkas på. Ska bli mysigt att se alla eldar och marschaller längst kusten.
Jag hade tänkt att jag skulle gå en sväng och plocka lite bär också. Få se om vädret håller i sig så kan man ju åka ner redan på fredag kanske. Då har man ju två dagar på sig att strosa runt där nere. Har hört att det är Skorpedsbor som ska vägen fram och göra ett besök på Hemsö fästning den dagen. Kanske hänger man med dit?!

Imorgon är det jobb och då kommer även sambon hem för en liten sväng - åker på söndag igen. Sen är det skolstart, vilket betyder att man jobbar bara två dagar nästa vecka också.

Idag har vi varit härligt lediga eftersom dagiset fortfarande är stängt. Jag har gått omkring med lurarna i örat hela dagen eftersom jag började på en ny bok igår och inte kunde slita mig... boken är slut och jag har genast laddat in en ny. Det värsta med att en bok tar slut är att man måste försöka hitta en ny. Jag har ju mina favorit författare och uppläsare så det är alltid svårt att "lära känna" nya.
Nu har jag iaf en Mari Jungstedt kvar - Den dubbla tystnaden - som jag köpte som pocket innan sommaren men som tog en semestertripp till Stavanger innan jag hann bläddra i den... den är kvar därborta men det gör ju inget för nu har jag ju den i telefonen istället.

Ljudböcker är så bra - man kan stryka - klippa gräs - dammsuga - laga mat... ja, allt nästan - så behändigt vill jag lova.
Gräset blev iaf klippt en vända till idag - nu känns det bättre. Om jag orkat skulle jag ha klippt den andra gräsmattan en gång till också men nu är det ju kväll och rätt kyligt i luften. Tror jag tar och slänger barnen i säng istället och försöker göra en tidig kväll på dem. De ska ju upp med en viss hastighet imorgon.

Mackinvigningen närmar sig också - idag har jag varit i kontakt med en av våra sponsorer till invigningen. Va roligt det är att prata med trevliga och vänligt inställda personer. Jag fick tala med chefen för NyhlénsHugosson, han har lovat att sponsra korv till oss - SUVERÄNT!! Ännu bättre är att det kommer att transporteras hit helt gratis - Genom Roger Hellgren, eftersom han kör till Ullångers slakteri varje vecka. Kan det bli bättre - KANONERS!!!
Lite smygreklam kan man ju alltid bjuda på

Hej å hå va klockan drar iväg - dags för badet av de små.

Ajöss!

Inga kommentarer: