måndag 30 augusti 2010

Så kom det - 53 sekunder i rampljuset!

Det man gått och oroat sig för sedan i fredags. TV inslaget på mittnytt där vi blev intervjuade. Det va inte så farligt och nå större felsägningar va det väl inte... Nu är man varit tv-kändis i ett inslag på 53 sekunder!

Man kan bara bocka och buga över alla snälla och underbara kommentarer över gårdagen. Nu går man bara och väntar på att man ska få tomt i tanken så man får tanka för första gången men det är ju ingen större svårighet. Jobb tis, tors och lördag... Den årliga SV-dagen hålls på lördag så då hoppas jag på fint väder så vi slipper stå ute i regnet. Brukar vara en trevlig dag men jag missar ju melodikrysset för andra lördagen i rad, hur blir man kompenserad för det??

Idag har jag varit en duktig flicka - lämnat in mina vinterstövlar hos skomakaren... Nu va jag verkligen ute i god tid. Jag minns i slutet av vintern att jag höll på att slå ihjäl mig - runda klackar på is-halka - ingen bra kombination.

De senaste dagarna har varit rätt rörigt så jag har glömt bort att gratta de som fyllt år och de som fått uppleva det stora i livet. Jag börjar väl att gratta Anders, Hasse och Marie! Alla tre har fyllt år så Hipp hipp hurra på er!
Nästa grattis går till Malin och Björn som fått en liten Tristan... GRATTIS till er gulliga bebis - måste nog beställa en klipptid snart så jag får komma å hålla lite!
Men det har ju kommit fler bebisar... mitt i valrörelsen går Dan Olsson och blir farfar för andra gången. GRATTIS!

Det ska väl vara allt för den här gången - vad jag kan komma ihåg iaf. MEN det är lätt att missa nån... så grattis till alla jag glömt bort att nämna också!

Ikväll har grabbarna haft sin sista fotbollsträning i Skorped - Stort tack till Johanna, Kalle och Isac som tränat våra småttingar!

Nu tänker jag inte skriva nåt mer ikväll... ska lägga in lite trevliga bilder från dagarna som gått!!





Väntan i Mellansel på att tåget ska gå vidare mot Örnsköldsvik
Titt-ut... snart går tåget -

Här sitter vi och väntar på att det ska komma ett tåg... Botniabanan - vi är redo för en resa till Umeå... fast det får bli en annan dag!
Vi åker ju en omodern och super charmig rälsbuss idag - Det ska bli mer av sånt - Nästa sommar blir det mera Rälsbuss så, Skorpedsbor - gör er beredda för en händelserik sommar 2011!

Inga kommentarer: