onsdag 25 augusti 2010

Halv8HosMig

Ja, det va för en timme sen de´. Och strax där innan va jag ett monster som va dödsless på barntjat, barnfilm, leksaker, trams, grejer - ja allt... Men nu har det gått över och nu är jag snäll igen. Tänk va förtrollad man kan bli av lite kaffe...
Det är rätt så påfrestande att i regn och kyla höra på allt tjaffs (stavas det så?? hur stavar man det annars??) Hur som helst. Att aldrig få se ett enda nyhetsprogram eller nåt man själv vill se... Det är alltid barnens filmer som snurrar. Ibland är det rätt trevligt att se nåt med barnen men idag hade jag fått nog. Nu har jag ju som sagt blivit snäll - Jag hoppas även att grabbarna förstått att spelen som låg utspridda på övervåningen mår bäst av att ligga i sina lådor när de inte används. Tillslut så har man ju blandat alla spel så det går inte att spela men å andra sidan så spelar vi ju aldrig spel.
Va i hela friden blev det här för inlägg??  Tänd ett ljud så går det över sa nån känd filosof borta  på 10an...

Nu börjar jag om...

Ja, ha så har den här dagen nått sin kväll - En helt underbar dag, ledig och hunnit med en massa bra saker. Jag har lagat två olika maträtter, lämnat bilen på verkstan, ja, hämtat den också men de hade inte fått rätt grejer så den ska dit på fredag igen... jahapp. Det blir fint de´.

BÄST av allt är att MACKEN är synad från alla håll och kanter - inspektorer från alla möjliga instanser har gjort sitt för att kolla så vi inte har en miljökatastrof i sikte... Blev vi godkända då?? Får vi köra igång vår mack? Blir det nån invigning till helgen?? Ja, det kan Du få fundera på lite till... för jag tror jag håller lite på det bara för att göra allt lite mera spännande... Är jag glad eller förbannad?? Vi får väl se vad som händer.



Nu är kl halv9 hos mig och jag ser på Fångarna... Jag hade ju inte fattat att det va avsnitt varenda kväll... Men  jag hävdar fortfarande att det är ett sorts barnprogram men jag är ju van det så på nåt vis klarar jag att de det. Synd bara att Axel inte får vara vaken och se programmet - han skulle ha gillat det. 

Visst verkar jag lite mera positiv nu... Jag känner mig lite bättre till mods nu än för en stund sen.  

Kaffe är bra medicin... glöm aldrig det!!

Jag vill ha tillbaka värmen, solen och allt det där som va så härligt för några veckor sen men som en liten uppmaning till alla som tycker att det brukar bli stressigt i december - det är bara fyra månader till jul!! Å då är det redan över - då är det ännu mer som ligger runt golvet och som förmodligen gått sönder MEN det ska ju vara så!!
Jag va nära att sätta upp mina höstgardiner idag men det blev inte så... hängde bara ut gardinerna i regnet för att få dem lite lättare att stryka så det är väl det jag ska göra nu då så har jag gjort nåt vettigt den här kvällen.

Himmel å pannkaka vilka olika vändningar det här inlägget tog men nu känner jag mig snällare än på flera timmar ;-))

Natti natti!!!!!

1 kommentar:

lantislygdman sa...

Jag vet nått du kan va glad över. Du har ju snygga höstgardiner att sätta upp....:) Å snart får man dricka glögg!!