måndag 9 augusti 2010

Härlig helg!

Vi hade en härlig helg i stugan. Nu har vi äntligen fått vakna till våg-skvalpet och måsarnas skrik... mysigt.
Vi åkte iväg efter att vi firat Tommy och Mira.
En fin kväll och mycke bärande innan vi kunde sätta oss till ro.

Fredag morgon fick vi äta frukost i solen - en superhärlig dag. Vid 11 tiden fick vi vårt första besök. Familjen Sundberg va på väg till Sundsvall på Takida konsert och tittade in på kaffe hos oss - glass och choklad hade de med sig!!

Jag och Nils brännde iväg till ICA för att införskaffa lite fördnödenheter - trevlig affär de där!
Sen kom nästa Skorpedsgäng - Robban och Linda kom och parkerade husvagnen. Pyttipanna lunch på bryggan och sen satte bröderna Näsström igång att jobba - tur att vi har rustade grannar så vi fick låna en skottskärra. Linda och jag satt och softade på bryggan i solen och sippade på lite jordgubbsvin...
Barnen badade och det gjorde faktist även jag!!

Fram på eftermiddan kom det tredje Skorpedsbesöket fast de kom från andra hållet - Familjen Hellgren hade semstrat i Uppsala och gjorde ett stopp hos oss - mera bad!!

De ville även stanna på vår kräftätning - kul! Sen ramlade även några grannar in, Peter och Ulrika som har tomten bredvid och Lasse och Mari som har sin sjöbod en bit bort... Det va nog tack vare Mari som det blev nån riktig dans på bryggan - Hon va en hejjare på bugg men det va inte jag men va gör väl det - va ju bara att hänga med ändå...

Nu har jag även insett att det finns bloggläsare som jag inte hade en aning om - MEN kul...!!

Kvällen blev till natt och jag kom nog inte i säng förrän kl 5 på morgonen - Trevligt med soluppgångar även om det är i sin ensamhet... det tar sin tid att duka bort alla godsaker man dukat fram om man säger så!

---
Lördag blev en lugn och skön dag i soldiset. Tog oss en promenad till Kustladan och åt middag och sen va det stora ihoppackningen som gällde.
Våra Sundsvalls-rockare tittade också in på vägen hem och med sig hade de en fin mås som hänger och dinglar på bron till sjöboden! Tack tack!!

Något seg man va när man kom hem... men så ska det väl vara efter en rejäl sommarfest!
Slutade kvällen på en altan några gårdar bort och sen blev det film med grabbarna. Just ja' jag va ju tvungen att baka en kaka till Fotbollens dag också - kändes lagom drygt men jag gjorde det iaf -

---
Söndag vaknade vi till ösregn - burr - men det va bara att dra på sig regnkläderna och infinna sig på fotbollsplanen. Grabbarna skulle spela match, Knattematch - rätt kul att kolla på för där är det alla mot bollen som gäller. Sen blev det hamburgerätning och fika innan det va dags att åka hem igen.
Rickard hade turen att vinna på en av sina lotter - En mathink med mycke mums... den andra hinken som han drar hem - sist va på julmarknaden, den gången va det målskott som gjorde att vi fick hinken... Jag hade också köpt lotter men vann som vanligt ingenting.

Så va det då kväll... sista kvällen hemma för Rickard och det kan ju bara betyda en sak... Ångest!! För att dämpa ångesten lite bjöd vi in oss på tårta hos Martin. Fika, tårta och lite toktal fick oss på bättre humör!

---

Måndag = uppe i ottan. Barnen fick gå till svägerskan och jag och Rickard åkte till Umeå flygplats. Lite vemodigt men vi är ju van som jag skrivt hundra gånger förr. Det är alltid värst när vi varit ledig en längre tid tillsammans... fast ledig och ledig - det har ju varit en rätt hektiskt tid om jag tänker efter. Så här i efterhand så har vi ju hunnit jättemycket och den tiden vi lagt ner känns värd ALLTIHOPA!! Vilken fin brygga det blev.

1 kommentar:

Linn sa...

Du gör det bra som klarar av lämningen av sambon varje vecka, och vara ensam om veckorna! =)

Fin brygga vart det också! ;)