fredag 13 augusti 2010

Hipp hurra för Axel idag!

Idag är det kalas hos oss - Axel fyller år som vi mumsar tårta på längden och tvären.
Först kom mormor och sen ramlade kompisarna in... Så härligt med sommarkalas.

På presentbordet finns en telefon (fast den ligger i byxfickan så klart) en miniräknare, en multikniv som Ole i sällskapsresan har, nya foppatofflor... en anslagstavla, lego, filmer, leksaksbilar å ett kassaskrin m m.
Alla presenter har varit i toppklass - en perfekt födelsedag om man frågar huvudpersonen själv.

Just nu drog han till Vika för kanske det sista badet för den här sommaren - ja, man vet aldrig men varmt är det så in i bomben.
Läste just ett mail från länsstyrelsen som varnar för algblomning i bottenhavets vikar... Det betyder att det är färdigbadat i Docksta iaf... tur att det inte va så farligt med det förra helgen. Nog för att vi såg att vattnet blev grönare och grönare men ingen har då insjuknat i nåt så vi klarade oss nog.

---
Min dag började med att klippa gräsmattan som jag inte klippte igår. Oj, va dåligt det blev. Va rätt långt och blött så något vidare resultat kan jag inte skryta med. Randigt som en grön zebra...
Tungt och jobbigt va're iaf så svettig fick man då bli. Dagens motionspass kan man säga.

Nu ska jag gå och ladda kaffepannan och invänta lite mera kaffegäster. Antar att det kan dyka upp några till innan det är dags att göra kväll.

Just nu njuter jag av den varma sommarkväll som vi faktiskt har. Helt  underbart och man vill inget hellre än att det här ska stanna och förbli några månader till men man vet ju också att sanningen är nåt helt annat så - idag kör jag Carpe Diem!!

Law Law!!

Inga kommentarer: