torsdag 26 augusti 2010

Swosch.....

Ja, det kan man säga att den här dagen gått och SWOSCH va det snurrar i min hjärna. Man kan säga att mackinvigningen gör att telefonen går varm.
Började med att jag fick korr på annonsen - helt okej kan jag säga... Bra då va det avklarat. Mailade ett pressmeddelande till alla tidningar, yes - då började det. Telefonen ringde från olika reportrar och talade om hur mycket det va just nu och när och hur och hit och dit... Knäpp kort själv, skriv nåt... eller kan vi träffas då eller då....
Vi fick ett fint repotage på tidningen 7s hemsida Fantastiskt va lätt det gick.
Den sponsrade korven som jag i princip bara skulle få hemlevererad va inte alls så enkelt som jag hade fått info om... Efter ett antal samtal med VD:ar här och där så ska vi förmodligen komma åt våra korvar imorgon. Men innan korvarna hämtas ska vi träffa ÖA - Efter gårdagens träff med kommunen så har jag lärt mig ett och annat. Jag talade om för mr reporter att det tar 45 minuter att köra hit. Igår stod vi i snålblåsten och väntade i över en timme... missbedömning eller missförstånd?? Spelar ju ingen roll, MEN kallt som f*n va det iaf.
Allt ordnar sig på ett eller annat vis som tur är.
Farmor hade hämtat grabbarna så de va mätta och nöjda när jag kom susandes från stan. Jag fick också mat av världens bästa farmor ( nu tror hon att jag skriver det bara för att jag vet att hon läser) MEN det är SANT - en hjälpsammare svärmor får man nog leta efter... å för den delen så har jag letat klart!
Efter mat och kaffe bar det iväg till träningen. Jag passade på att vara en snäll vän och hämtade ut ett paket som skulle levereras till garderobsmontörskan på 10:an...
Kom hem och då va det dags för mackmöte... tala om att allt gått i ETT idag. Strax efter 20 va det hög tid för trötta grabbar att åka hem och sova. Stoppade dem i säng och sen körde jag till Bertil med bilen så har jag ett mindre på "att göra listan" imorgon. Mr Su va snäll att skjutsa mig från bildoktorn...!! Tur det finns snällisar. När jag kom hem 3 minuter senare sov mina små gullungar sött - de va nog helt slut på med tanke på snabbheten att somna.

Nu har jag ju givetvis missat sista programmet av Sommar med ERNST... Men det går nog att se på nätet så jag får väl hålla till godo med det.
Sista avsnittet av sommaren - är det så man ska se det?? Jag minns fortfarande första avsnittet av ERNST - då hade vi sommaren som i en liten ask... Det va då de'.

Ja, man kan nog allt säga att dagen gått i ett hejdundrande swosch... men så har jag ju hunnit med en hel del också.
Axel ska på kalas imorgon så paketen är fixade och jag hoppas att det blir ett kul kalas - men det är det väl alltid.

Imorgon kommer Rickard hem - JAG har lovat mina barn ett RIKITGT FREDAGSMYS - chips, tända ljus mys mys mys.... Det är nästan så att jag önskar att det ska regna också... men bara nästan.

Lördag då drar vi med RÄLSBUSSEN från Skorped till Örnsköldsvik - Går tåget för en gång skull åt stan så är det bäst att hänga på. Ska bli trevligt än fast jag lovat mig själv att INTE åka det där förbannade tåget nån fler gång. Sist blev det inte så bra men nu är jag såååå mycket klokare så det ska nog gå bra - Ungdomligt oförstånd kanske man kan kalla det.

När jag tänker tillbaka på min röriga dag - kan man ju undra hur rörigt det är i skallen på Maud Olofsson - hon är verkligen ute och far på allt i dessa dagar. Följer hennes aktiviteter på facebook och då ligger man verkligen i lä... himmel va hon hinner med.
På lördag signerar hon sin bok "Ett land av friherrinnor" på torget... Man måste nog göra sig ett besök hos henne vid Centerpartiets valstuga. Jag har ju till och med äran att få jobba med hennes svägerska varje dag och träffa hennes bröder lite nu och då - är det sånt man kallar - Jag mötte Lassie?? - Min kompis grannes systers ... känner en som känner kungen??

Nu är det slut på surret för ikväll - nog om allt och nog om nu!

Sov gott alla glada - för glada är vi eller hur?!
MACKEN är KLAR för INVIGNING
- Jäklar va vi ska tanka!!

Natti natti!!

Inga kommentarer: