måndag 3 maj 2010

Va Alltid Bäst?!

Vilken underlig rubrik... Kort å gott VAB! Jag jobbar alltså på Försäkringskassan idag... som barnskötare - vilket lyx egentligen... Vi har det för bra om man tänker efter

Min lista över veckans innehåll sprack redan idag. Axel vaknade imorse med ont i halsen och huvudet!! Det blev en hemmadag för oss två men Nils drog till Bakfickan några timmar.
Axel sov mest och låg på soffan och såg film hela dagen. Jag har plockat i tvättstugan och bakat lite - nåt måste man ju göra när man bara går hemma.
Jag har även hunnit fixa lite med min andra blogg - lagt in några logotyper på företag som vi tar hjälp av... ett bra sätt att ge nåt tillbaka. Sen tycker jag att det ser rätt snyggt ut också.

Solen har gassat på bra idag så jag passade på att hänga ut en tvätt - härligt att slippa hänga inne. Äntligen kan man få lite ordning i tvättstugan. Rensade även Axels garderob... flyttade över till Nils låda och de som han vuxit ur placerades i en kasse som ska skickas till Uberg! Jag blir så glad när jag få ge urväxta kläder vidare... enkelt med killar för de tar på sig det som erbjuds. Kusintjejerna är mer noga på att det ska vara klänningar och fina kläder... Det ska börjas i tid kan man säga... -"Kvinn'er'n" som alla karlar skulle ha sagt!

Imorgon skulle jag ha dragit till Härnösand på Etik-utbildning men eftersom Axel är sjuk så blir vi hemma imorgon också och Vivi får åka själv...

Så till dagens lilla överraskning - Rickard skulle komma hem på torsdagkväll till Midlanda MEN som vanligt så spelar flygtrafiken oss ett spratt... flighten är inställd och han har fått en ombokning till onsdagkväll istället - ops va praktiskt det blev - VEM i hela världen har vägarna förbi Sundsvalls flygplats onsdagkväll 23.40?? Låt mig gissa - EN PÅ MILJONEN kanske! Nu har jag ju inte så många läsare så risken att jag prickar in just den personen är väl rätt liten.
Det ska nog lösa sig på nåt vis men visst är det väl typiskt.

Farmor har nyss varit här och vi fick en trevlig pratstund med var sin kaffekopp ute på altanen - Va rätt varm och skönt där eftersom solen visat sig.
Nu ska jag luta mig tillbaka och titta på Hollywood fruarna - Hon är ju bara så bra Maria Montazami - oförarglig på nåt vis.

Inga kommentarer: