torsdag 27 maj 2010

Rabarbertider!


Ikväll har jag bakat en rabarberkaka som va rätt omständig och inte vet jag om den blev så märkvärdig heller. den kallas för rabarbermazarin... hm, som sagt omständig!
Rabarberna fick jag av mamma igår. Ett helt knippe kan man säga. Nu är första laddningen av sommarens bästa saft (förutom mormors sommarsaft) på gång. Ska stå och mosa till sig i tre dagar sen är det bara socker och hällas på flaskor som gäller. Rabarbersaft går ju att ha till så många olika saker, saft, drink, bål... blir gött som bara den!!

Idag har det varit jobb som vanligt och jag tog helt enkelt och avslutade dagen med en glass-bjudning. Kaffe och 88:an (en gammal klassiker) va inte helt fel å så trevligt sällskap så klart!
Har ni sett att GB-gubben skaffat sig en fru... Vilket gulligt par!

Snart kommer Rickard hem. Han fick skjuts av farmor och farfar som gjorde sig en tripp till IKEA... Jag han även SMSa en beställning på lite grejor från det billiga varuhuset... Ska bli spännande å se vad hon kommer hem med. Jag har lovat dem fika när de dyker in så jag ska bara koka vatten och göra ett gott te... å så lite rostade mackor, är väl ett trevligt kvällsfika!

Så har min dag varit! Imorgon är en ledig dag och grabbarna ska på kalas i Prästgården. Alltid kul med kalas.

Mot vattenkokaren - ajöss!

Inga kommentarer: