söndag 2 maj 2010

Tidskrävande!

Allt tar sin tid - det kan man enas om! Just ikväll har jag suttit och lagt in lite bilder m m på timmerstugebloggen.
Det tar verkligen tid kan jag säga. Inte för att skriver så mycket där än men bilderna kan verkligen strula till det - de hoppar hit och dit och det blir ingen ordning även om blogger fått till en enklare variant just med detta.
Jag har även lagt in logotyperna på de Toriro och Varierat - lite reklam kan man ju alltid bjuda på!

Dagen till ära har jag inte gjort särskilt mycket. Jag hade ju en liten bjudning här igår och då innebär dert en massa stök dagen efter. En full diskmaskin ska tömmas för att ge plats åt allt som står kvar på diskbänken.
Det va en trevlig middag. Vi blev 11 st - stora och små. Örtig Lax m parmesanost, kokt potatis, kall vitlökssås med purjo och äpple och så sallad såklart. Till det fick vi ett gott vitt vin. Till efterrätt blev det glass och kladdkaka... det är bra att ha lite undanstoppat i frysen - man vet aldrig när en kladdkaka kan komma till pass!!
Det va ganska så kallt så att sitta på altanen kändes som ett lotteri - frysa eller dö kändes det som MEN det finns ju fixiga personer som kan ordna med såna där små bekymmer - Tommy kom med en gasolkamin och probemet va ur världen!!
Vi satt där och surrade och klockan gick. Axel och Martin skjöt upp de sista raketerna från gårdagen - bra - då va det slut i den påsen!
Det fanns även vuxna som eldade upp sånt som inte skulle finnas mer, så att säga!

Jag fick även en fin present att sätta i blomkrukan på bron - en söt liten vattenkanna i silverpaket - Kul!! Tack Rossi.

Imorgon är det jobb igen och jag känner mig rätt tung i huvuvdet. Antingen är det den här vårhelvetessnuvan (som nån skrev på FB) eller så är det min förkylning som inte vill släppa taget om mig.

Den här veckan gör vi:
  • Måndag: Jobb
  • Tisdag: Jobb - heldag i Härnösand och fotbollsstart för Axel i Bredbyn
  • Onsdag: Ledig men ska till logopeden med Nils
  • Torsdag: Jobb och styrelsemöte, Rickard kommer hem
  • Fredag: Ledig men ska till Knasiga kojan med Miniettan och ettan... Vägsopning på kvällen.
  • Lördag: Docksta jobb, bjuden på fest.... ska jag tacka ja eller nej.... Vilken fråga - Blir man bjuden ska man väl tacka ja!!!
  • Söndag: Vad jag gör då beror helt och hållet på vad jag gjorde igår :-)

Tack å hej för den här veckan - Natti natti!!

Inga kommentarer: