tisdag 18 maj 2010

Regnet har öst ner!


5 mils skillnad, strålande sol i stan och ös regn i Skorped. Tydligen har det varit ström löst också.
Barnen kläder va blöta och alla extra kläder va slut!
Tropiskt klimat är det iaf. Luftfuktigheten är HÖG!

Sjukdomsstatusen: Bättre men inte bra!
Hade feber i natt och i morse men drog i mig lite alvedon, svettades som en tok på vägen till stan och kände mig ganska pigg men rätt mjuk.

Hade en lunch inplanerad med herr Berggren idag - en riktig lyxlunch må jag säga... Kan bara säga tusen tack för en ohyggligt trevlig lunch!!

Kvällen har gått i idrottens tecken för grabbarna. Fotboll för Axel och barngympa för Nils. Nästa vecka kör fotbollsträningen igång även här i Skorped - då ska även Nils träna.

Imorgon bär det iväg på heldags utflykt för Axel. Skuleskogen intas av Skorpedskolans alla barn. Ikväll har vi packat ryggsäcken med stövlar och extra sockar... kan va blött även där men å andra sidan så skiner väl alltid solen i Docksta:-))
Matsäcken är också gjort. Korvmackor, risifrutti, festis och BALLERINA kex... Ingen utflykt utan just dessa kakor!! Tur att de får lunch av skolan också!

Nu sover grabbarna och de kan de gott behöva. Har blivit en hel del sena kvällar och tidiga mornar. Tur att Nils får ta det lugnt imorgon!!
Jag ska också försöka ta det lugnt. Har rätt ont i halsen fortfarande. Ska kolla med chefen om jag ska rycka in i morgon eftermiddag på en konsert som vi har på Thuleteatern - grabbarna får väl hänga med i värsta fall.

Himmel va skönt att slänga upp fötterna på soffan - känner mig helt slut på. Nu får det bli bättring i sjukstugan. Hörde att även Rickard fått den här sjukan - låg och huttrade och frös under sitt täcke i Stavanger - stackare - jag vet precis hur det känns. Han hade visst inte kännt nå värre på länge - så klart... ingen har väl glömt reklamen - Tjejer snackar om att föda barn men ni ska känna hur det känns när en kille är riktigt förkyld

Nej - fy va elakt - han sa faktist att jag om någon visste väl hur det kändes. Jag har ju kört feber två gånger på raken på en rätt kort tid.

Nu ska jag sluta svamla - hänga en tvätt - kolla mail, bloggar och lite annat. Borde även uppdatera timmerbloggen lite... gillar inte att det inte skrivs nåt där. Jag har ju utlovat en rapport från sjöboden. Men om det blir ikväll låter jag vara osagt!!

MEN en sak som jag inte får glömma är ett STORT GRATTIS till ELIN NÄSSTRÖM - vad har hon nu lyckats med?? Jo, nu är hon stolt ägare till ett KÖRKORT!!! Detta hände igår men eftersom jag inte va nån större bloggare så kommer mitt GRATTIS på bloggen idag!! Hörde att Gunnar lånat ut sin bil åt henne igår - vilken lycka!!

Om Elin såg ut så här igår kan jag inte svara på men självklart en Sverigeangelägenhet.. *hi hii*

God natt och sov så gott i vårt medelhavsvarma klimat!!

Inga kommentarer: