måndag 10 maj 2010

Hurra för Emil!

Idag är det EMIL ÖBERG som  fyller 6 år - Hipp hipp hurra säger vi till Skorpeds coolaste kille!

Helgen som varit måste jag kommentera som så här. Det va en trevlig fest i lördags på BRUX - träffade inte många jag kände men man kan ju alltid lära känna nya människor.
Slutade på O´learys och hemfärden tog vi via MAX - Klassiskt. Landade i sängen nån gång vid halvfyra på morgonen... Å dessutom så studsade jag runt i mina nya röda skor hela kvällen utan att få skavsår eller bryta fotleden... 50 kronors skorna har redan betalat sig och inte nog med det så hittade jag en femtiolapp på golvet på O´learys så skorna blev i princip GRATIS.

Igår tillbringade vi hela dagen i Docksta. Jag målade klart så nu är väggarna vita och fina. Har bara väggarna på loftet kvar men dit kommer jag inte förrän vi får stegen monterad. Även den tillverkad av en Nilsson fast Fredrik den här gången.
Givetvis så eldade jag också... skräp och annat men när det tog slut så fick jag gå till skogen och plocka kottar... allt för att det ska ryka lite i konan...

Vi fick även besök av familjen Sundberg - de hade kaffe och glass med sig - TREVLIGT!! Från morgonen va det rätt blåsigt men sen sken det upp och det blev varmt och fint på backen.

Det blev en lång dag - kom hem vid 20-tiden så man kan säga att vi höll ut dagen ganska så bra.
Idag är Rickard där igen och fixar med plattan inför morgondagens gjutning.

Jag har fått mig en tvåtimmars promenad idag. Anna och jag gick upp till stugesjön - oj va många steg det blev.

Nu ska jag fräscha till mig lite och sen är det kanske en sväng till stan som står på schemat!

Inga kommentarer: