tisdag 4 maj 2010

Piggare!

Nu har jag två pigga barn igen - Axel har repat sig idag och det känns bra fast det kräver mer av mig - Han har varit rätt så uttråkad idag. Jag har hittat på både, film, tv-spel, målarbok, lästräning... han läser nästan. Bara han ger sig tid och inte gissar hela tiden. Det kommer snart, det är jag säker på.

När man hittat på allt man kan komma på så återstod bara en sak - VI BAKAR KRINGLOR... inte världsenkelt men det va just det han ville baka.
Tur att man kan forma deg-ormarna till andra saker också. Kul va det iaf och nu tror jag att vi ska gå ut en sväng bara för att få lite luft. Sen ska vi väl prova kakorna.

Visst blev de fina! Allt från kringlor till X, A , N och huggormar... såg faktist ett Q oxå!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt med sjuka barn...Hoppas Axel piggar på sig snart! Kringlorna ser smarriga ut....

Anonym sa...

Hoppsan! Jag blev visst anonym i förra kommentaren....Det är i alla fall Lantislygdman som talar....