torsdag 20 maj 2010

Svalare!

Ikväll är luften lite svalare än vad den varit tidigare men vad gör väl det när man fått sig en riktig sommar middag.
Vad är väl underbarare än att få ett SMS om att middagen står klar när man kommer hem... så härligt å sååå gott - se själva.


Tänk att sill och potatis med gräddfil kan smaka så gott. TACK Anna!!

Ikväll har morotsfröna kommit i jorden så nu är det bara att vänta på att det ska börja växa.

Sjukstatus: FEBERFRI!! ingen feber idag och nästan inge ont i halsen... känner mig fortfarande mjuk men det är på väg åt rätt håll tack och lov!

Nu är det helg - har gjort min sista arbetsdag för den här veckan. Har varit en bra vecka om man bortser från min hälsa.
Har hunnit en massa - det känns att det närmar sig semester - man vill få bort så mycket som möjligt så det känns lättare att gå på semester.
Fick även ett kanon fika på eftermiddan av en herre som kanske tyckte att vi behövde det :-)) TACK för det - får du gärna göra om nån gång!!

SEMESTER ja - det närmar sig med stormsteg. MEN vad ska man göra då som man inte gör nu? Resa nånstans? Knappast - Resan lär väl gå mellan Docksta och Skorped... en rätt trevlig resa i och för sig. Vad jag förstår så blir det också Åsele... MEN jag vill inte planera in så mycket på sommaren för då blir ju semestern precis lika bokad som när man jobbar. Nej, tomma blad i almanackan är precis den semester som lockar mig MEST!! Ta dagen som den kommer. Sola, bada och dricka mycke kaffe!! Låter väl som en trevlig sommar.
Jag brukar säga varje år att det här ska bli min bästa sommar - jag tror förbaske mig att det här också ska bli min bästa sommar! Å i år ska det baske mig bli det också!

Frågan är hur det ska gå med bloggandet när vi håller till i Docksta?? Lösningen kom idag - såg  en bild framför mig hur jag, på den där mulliga/jordiga/dammiga backen... sittandes på en sten med laptopen i knät... bloggandes... för tydligen så är uppkopplingen löst iaf! Detta kom i postlådan idag!! 
En oslagbar täckning - för bra för att va sant :-)
Förr började man med grundet för att sakta men säkert bygga huset uppåt... Nu börjar man med uppkopplingen. Ett hem utan internet VAD ÄR DET??? * hi hi*

Dags att gå och hänga en tvätt... röja lite och lägga fram kläder inför imorgon. Axel ska på skolan och Nils och jag drar till stan och gör ett besök hos logopeden!

Vet ni vad?? IDAG är det den 20e och det innebär att mammorna (för det är oftast så) har fått ett tillskott på kontot! BARNBIDRAGET har landat, det känns ju inte helt fel.

Dagens födelsedagsbarn på byn är Jonas - Mångsysslaren - Sundin... Ett stor grattis från oss några gårdar bort. Hoppas att du fått en bra dag med MASSOR av PAKET!! För erkänn - paket är alltid kul!!

Glöm inte bort att det är en dag på lördag också! Inte vilken dag som helst - Då går vi man ur huse och hjälper till och röjer och städar  nere i Vika så får vi en snygg och trevlig badplats hela sommaren. Det bjuds ju på köttsoppa - det vill man ju inte missa... Inga ursäker godtages, jo några kanske om man är lika febrig och sjuk som jag har varit men annars så... Kom ihåg va jag har sagt - tråkjobb blir kuljobb om man gör det tillsammans!!
God natt mina vänner!

Inga kommentarer: