lördag 1 maj 2010

Raket start!

Idag blev det en riktig raketstart. Oscar och Nova dök upp strax före 7 så ingen sovmorron här inte. Grabbarna fick sova tills de vaknade för det blev ju lite sent igår å sömnkontot va på minus...

Vi har kollat på dåliga barnprogram... oj va många usla program det finns men huvudsaken är att barnen gillar det.

Nu har jag slukat i mig ett antal koppa kaffe och suttit och läst Tidningen 7 - en riktig favorittidning. Veckans politiska intervjuv va med Dan Olsson, en intressant läsning tycker jag. "Redo att ta över Rodret"   (Bilen lånad av Örnsköldsviks kommun)
Blir glad när jag läser att även han slår ett slag för landsbygden, men det är väl just det partiet han företräder. Hans förslag om att fördela ut arbetstillfällen "ut mot kanterna" ser jag som ett lyft... med dagens teknik kan man ju nästan sitta var som helst att arbeta med en dator... trots det så har det en förmåga att hamna i centralorterna det mesta!
Ta chansen och chatta med Dan den 4 maj kl 17 -18 på http://www.webben7.se/ 

Nu ska jag kolla vad busarna har för sig... Nova längtar tills hon ska få sova middag i Nils vagn... undra just om hon säger samma sak när det blir dags?

Tur att regnet har gett upp - hoppas hoppas att det inte regnat lika mycke i Docksta... Det ställer bara till med problem!

Inga kommentarer: