måndag 8 februari 2010

Solen ger oss kraft!



Vilket även märktes på Modo Hockey ikväll - det va spännande rätt länge men till slut så lossnade det - ett härligt resultat - 3 viktiga poäng!!



Som sagt, solen är helt underbar. Man suger åt sig allt som går - varje stråle känns viktigt.



Mina egna små solstrålar har varit på dagis idag och hämtades av farmor på dagis - de fick hänga med trots att det inte va tänkt så - Farmor hjärtat kunde inte låta bli att ta hem dem när hon va där och hämtade kusintjejerna.


God mat fick vi också!


Vi åkte hem och såg hockeyn, Nils somnade nästan på en gång men Axel bönade och bad att få se alla tre perioderna - det fick han om han lovade att inte vara sur när jag väcker honom imorgon. Han gör vad som helst för en hockeymatch!





FB på jobbet
Nu sitter jag och kollar igenom mail och lite annat.... hörde just på nyheterna om att vissa arbetsplatser förbjudit Facebook. Det kan jag förstå men å andra sidan så har jag stor nytta av FB i mitt jobb. Skriver man ett meddelande till nån där så får man ett snabbt svar - utan att behöva ringa och prata bort en massa tid. Alltså - JAG är för FB som arbetsredskap men inte som nöjes surf... (på jobbet alltså)


Jag är också emot att blogga på arbetstid - nån måtta får det väl vara. Jag har nog att göra iaf. Hinner ju inte alls det man ska än fast man ligger i som en tok.



En stolt pojke
Axel har varit stolt och nöjd idag. Tror att han känner sig stor efter gårdagens ishockey-upplevelse.
Jag tyckte nästan att han vuxit sen igår... kändes så stor när jag träffade honom efter jobbet. Det värsta är att han faktist ÄR stor... Min lilla kille klarar sig snart utan mig. *hjälp*snyft*



Nu är det bäst att packa ihop för idag - det blev en kort kväll, ska bli härligt att kasta sig i säng och sova några timmar - men först måste jag nog läsa ett kapitel i min bok...

En tanke om böcker
Konstigt det där med böcker... först är det trögt att börja sen vill man läsa så att man får veta hur det ska gå och sist så vill man inte att den ska ta slut...

God natt!!

Inga kommentarer: