torsdag 4 februari 2010

Lycka är...


Vilken rolig överraskning jag fick imorse. När jag kom på jobbet låg det ett paket på min stol - Bra att ha sak till ert projekt - Lars och Vivi-Anne.

Spännande - gissade att det hade med stugbygget att göra. Öppnade paketet och där i låg en jättefin bok som vi kan sätta in bilder och skriva vad som händer under byggandes gång. Eller, Vi? Det blir nog JAG som skriver och tar foton... förmodligen blir det väl som vanligt -JAG finns inte med på något kort, ser ut som om familjen består av tre personer - de stackars barnen hade ingen mamma eller??

Tittar man tillbaka i fotoalbum så kan man tro att jag aldrig varit med på något för det är alltid jag som knäppt alla kort.


Det ska iaf bli jättekul att fylla i alla rader i den nya boken. Det är precis som "mitt första år"... JAG bara ÄLSKAR sånt... måste nog köpa mig nån bra penna också, nån som inte kladdar, nån som håller i 100 år...

TUSEN TACK säger jag bara.

Dagen i övrigt har varit smått kaotisk som vanligt. Folk kommer och går och man hinner inte alls det man tänkt.
Igår hade mamma varit in på jobbet och lämnat en bukett tulpaner - det va snällt. Jättetrevligt att titta på dessa underbara blommor när man tar sig en välförtjänt kaffekopp!!

Marina ringde och ville hämta killarna, snällt -


Sedan jag hämtat hem mina små så va det fullt race - Det skulle vara mackmöte här och på 90 minuter skulle jag, baka en kaka, skotta lite snö, sopa bron, tända lilla lyktan, städa undan lite, kom på att jag skulle göra en kladdkaka också om vi skulle bli många... tända lite ljus - äta mat (tur att jag hade glömt att ta med mig matdosan - bara att värma, å så va middan avklarad i en hast) Jag hann även vispa både grädde och vanlijvisp... Snacka om att man är effektiv!!

Mötet gick bra som vanligt. Alltid lika trevligt att träffas och rätta ut eller kroka till några frågetecken.


För den som undrar så närmar vi oss målet - NU är det "skarpt läge" som mr Jonasson sa. Snart finns det andelshandlingar att underteckna - vässa pennan, skramla ihop slantarna... snart är det dags!!

Medan vi mötade så spelade Modo en förlust match, Foppa skadade sitt lillfinger... Det är nog som Tommy H sagt i nåt ljust ögonblick - Man blir bräckligare ve´år'a! Nåt för Forsberg att tänka på.

Nu återstår bara en sak - GRATTIS ELIN NÄSSTRÖM till framgångarna i gårdagens show på Nola... De ska va Skörpeborna till allt - eller hur. Bra jobbat gumman - du kommer att gå långt (särskilt i de där skorna, * hihi*)

God natt världen - Imorgon är det fredag - sååååååå härligt det känns. Jag ska nog ta å göra nåt jag funderat på ett tag - måste bara samla lite mod -

Det är också ett nytt avsnitt av TV4as nya serie SOLSIDAN - rätt skoj tycker jag iaf. Fredag innebär mys och lite chips... måste nog kasta mig på sadeln och skritta iväg några kilometer... närmare bestämt 15... pust - känns redan drygt MEN om jag lägger mig och säger 15 km blir kul som ett mantra så ska det nog gå bra - då är jag ju inställd på att det ska gå bra eller så vaknar jag väl totalt hjärntvättad :-)
Puss å kram, natti natti!!

Inga kommentarer: