söndag 7 februari 2010

Sammandrag i Bredbyn



Dagen närmar sig sitt slut och det har verkligen varit en kanondag. Solen sken, barnen va glada, mamman va också glad och nöjd och INTE kall om fötterna.


Vi åkte till Bredbyn strax före 11. Då va kläder och matsäck packat... jag har en förmåga att ta med lite väl mycket - sockar, extra skor, mackor, saft, yoghurt, kaffe m m...



Det va spännande både för mig och för Axel. Han tog en tröja med nr 12 - va ett bra nummer med tanke på dagens resultat!! På med utrustningen och sen ut på första matchen... KB - Husum

Axel fick till och med göra mål! Gissa om han va stolt, mamma va stolt och jag tror även att pappan i Norge sträckte lite extra på sig - man blir ju så glad när barnen också är glada!





Nils och Emil njöt i solen och lekte så bra som de kan. Men lite hamburgare i magen så gick dagen som en dans!!



Nästa match va mot ÖSK och sen va det Svedjeholmen som de skulle möta. De hade tur och vann över alla lag.

Sista matchen mot Modo missade jag eftersom jag åkte hem med Nils och farmor + Nelia och Mira... Nästa punkt på dagens program - Som 5-åring får man en bibel av Svenska kyrkan och den delades ut i samband med gudstjänsten kl 17. Farfar stannade med Axel. Det va en stolt kille som kom till kyrkan - han hade fått göra mål även i sista matchen... En bra och händelserik dag!







Efter bibelutdelningen så va det fika i församlingshemmet - där serverades det kaffe, mackor och kakor till allas förtjusning!









Slutet gott - allting gott!!






Nils tog kameran och knäppte en bild på sin nya bibel!!

Nu laddar vi för en ny arbetsvecka. Barnen sover och jag ska också göra mörkt! Kan va bra att vara utvilad.

Inga kommentarer: