onsdag 10 februari 2010

En stadsresa!


Trots en ledig dag så har vi tillbringat tiden i bilen.

Nils skulle till logopeden och Axel fick vara hos mormor och morfar. Han hade haft en kul dag - fick uppleva mina gamla sommarnöjen - hårdpressning av hö. Det gillade han skarpt, fick till och med en lagom lång högaffel av morfar! Det bådar gott inför kommande somrar!

Nils och jag va till logopeden. Där gick det bra, fick träna på lite uttal och leka med några roliga leksaker.

Träffade även en skorpedsbo som jobbar där.

Innan vi åke hem så köpe vi ett par nya vinterskor till Nils. Varma och som tål både snö och vatten.
Vi gjorde även ett besök på SV - Klart att Vivi skulle ha en kram av Nils.
Nu blir man ju ganska hungrig av att svänga runt på stan så vi brännde iväg till mormor och fick fika. PERFEKT!!

Kom hem och då va det dags att börja med middag - så kan man fördriva en dag. Har haft Emil här ikväll till grabbarnas stora glädje...
Nu har jag gjort lite dokument för bymacken så då va det lite mindre på "att göra listan". Jag har en sprängande huvudvärk. Måtte jag inte bli sjuk... men jag gör väl som vanligt - tar en tablett och ger inte sjukdomen nån uppmärksamhet - då brukar det gå bra.

Då återstår bara att packa inför morgondagen, se på det okända på TV4+ och gå och lägga sig.

---------------------------------------------------------------------------

Tänk vad tiden går....
Det är nu två år sedan en stor Skorpeds profil gick bort - Robin Wallin - spelemannen och humoristen... Vad gör du nu för tiden? - det skulle vara kul att veta. Förmodligen sitter du väl med alla "gamlingar" och lyssnar och lär.

Vi här på jorden saknar dig - du fattas - så är det bara. YYY

Skänker en tanke till familjen och alla som har dig i hjärtat. Du fanns/finns i mångas hjärtan. Tur att youtube finns - där fortsätter ditt spelande i evigheter!
Kram!

Inga kommentarer: