lördag 6 februari 2010

Ja vill åxå va me´

Trodde att jag skulle sitta här hemma å se på hockey med mina småttingar men när mr Öberg kom och hämtade Emil så skulle mina grabbar hänga me dit... MEN JAG DÅ???? Skulle jag sitta här ensam? NOT - Jag hängde också me´...
En trevlig kväll grann-gårds... hockey och en å annan pilsner.
Det droppade in några fler under kvällens lopp... en blivande kyrkvaktmästare och en sjuksköterska... fullkomligt manskap!

Matchen gick åt skogen men det är vi ju vana vid så vad är väl det att gråta över.
Det va också ett stort repotage om PETER FORSBERG men jag blev lite besviken över när han berättade om vad som satt spår i hans uppväxt... han surrade om pappa, och hockeygym... MEN hallå - högstadietiden då??? Det sa han inget om men det kanske va lika så bra. Avslöja allt som hände på GENESKOLAN? Det håller vi för oss själva.

Melodifestivalen då?? Den ser jag just nu fast givetvis så är det inspelat.... Jag har absolut ingen åsikt om varken låtar eller nåt annat. Men efter att ha sett lite så kan jag säga att det verkar va bortkastat att köpa byxor - satsa på en halvkort tunika och ett par snygga trosor toppat med ett par stövlar så är man helt rätt - undra just va Sonja på konsum skulle säga om man kom å fredagshandlade i den stassen???? Vört hon ä framme me kameran å knäpp ett kort då?
ÄR man karl så kan man ta ett par gamm-jeans ett linne, å skippa skor... sjunga behöv man då alls inte göra.... succe´? NOT!!

Imorgon är det HOCKEY som gäller för Axel. Vi har hela dagen inbokad i Bredbyn - Spännande för både mamma och barn, mest för mamman tror jag. Tur att jag har min "mentor" Marina som är en fullfjäldrad hockeymorsa...
Jag har även farmor och farfar-teamet bakom mig... har många år på nacken som hockeyföräldrar så det ska nog gå bra.

Innan alla matcher är slutspelade (4st) så måste jag lämna sällskapet. Nils ska nämnligen till Svenska kyrkan å få hämta sin första bibel. Jag tar med mig farmor och lämnar Axel med farfar... vilken roddning det är för att allt ska fungera.
Vi ska väl försöka få lite mat där emellan också.

Tycker nästan synd om pappa som inte får vara med. Men det blir väl fler gånger.

Go natt vänner!!

Inga kommentarer: