onsdag 3 februari 2010

Fridfullt!

Sitter i soffan och pustar ut efter att middagen är avslutad. Jag blev rätt ensam vid min tallrik. Nils hade rävat åt sig makaroner hos Emil, Axel tog sig en sopp-slurk hos Linda... Nu hade jag lagat potatis och lax så trots att Axel ätit så åt han lite lax med mig, han är ju rätt förtjust i just den maten.

När det nu fanns en massa mat över försökte jag få lite manligt sällskap men även han tackade nej.... Hm, fick iaf en matdosa tills imorgon! Kan va gott att finna.

Nu har jag suttit med mina barn + Emil och sett en jättebra film (enligt Nils) Blixten Mac Quin - Jag må hålla med Nils - en rätt okej film för att vara tecknad.

Vi hade rätt mysigt. Vi fikade lite, Axel tog en semla och de andra grabbarna nöjde sig med sockerkaka... Själv fick jag mig en kaffekopp. Jag är förvånad över mig själv... Jag som brukar vara en sån kaffetunna har nästa inte druckit nåt kaffe alls idag - Ur led är tiden eller vad man brukar säga.

Imorgon är det jobb igen. Sista dagen på arbetsveckan. Det har slutat att snöa som tur är... å inte är det så bitande kallt längre heller.

Våra grabbar är helt otroliga. Nils har varit med Emil hela dagen idag (också) Redan före 9 ringde vår grannpojk och ville att de skulle komma. Sen har de lekt hela dagen. Visst är det väl underbart att få vara barn!!

Nu är Emil här medan övriga familjen är på hockeyträning. Tror att han va rätt nöjd att slippa hänga med dit.

Känns bra att få återgälda några minuter - våra barn har en förmåga att "flytta in" borta hos Öbergs...

Nu skriker stykhögen och bara vill att jag ska komma å göra den slät och fin... tror att det blir framför TV:n...

Vintern håller i sig så jag måste lägga in en bild från sommaren idag också i brist på "det dagliga fotot"


Kramelikram YYY

Inga kommentarer: