söndag 21 februari 2010

Helgen går fort...

Å så va den här helgen slut.
När jag tänker tillbaka vad som hände igår så minns jag knappt. Lördan gick vansinnigt fort. Steg upp tidigt, vört man börja bli gammal... hann stöka undan och lösa krysset samtidigt som jag strök en massa kläder. Grabbarna gjorde ett besök hos kusintjejerna och jag och Rickard drog till Bredbyn och köpte grundfärg till vindskivorna som ska målas till stugan.

Hann även med ett besök hos familjen F. Kaffe och semlor - en trevlig fikastund med lite surr om både ditt och datt å så lite mack!

Satte sendan igång och lagade middag till oss och lillebror Tommy med kids. Hade en trevlig middag... Entrecoté, potatisgratäng och chokladmousse till efterrätt.


När alla vännerna gått hem så började det närma sig ett skidpass på TV - Kom på att det är rätt kul att se med likasinnade så vi tog en sparktur till utlandsresenärerna som just kommit hem. Där blev det te och mackor och hejdundrande till hejande på våra svenska skid-grabbar. Vilket lopp och vilken dramatik. Måste bara få lägga in några bilder på hur det såg ut!

Våra små grabbar somnade i soffan trots hejarropen - helt otroligt att det går att sova i detta liv.


Kul va´re!! Ett guld och ett brons - Man är stolt att va svensk!!
Fick även en rapport från Mosjö - där va det också full segeryra!!
Eftersom jag vet att det knåpats en hel del med garn och virknål i Molidens trakten så antar jag att de också va rustade i Sverige mundering!!

Inga kommentarer: