torsdag 11 februari 2010

Morgonkaffe!

Ibland startar dagen på ett helt annat sätt än planerat. Jag hade lite att dryfta med kyrkvaktmästare Jonsson så jag svängde in där sen barnen va lämnade på dagis... där blev det kaffe och lite surr så jag kom en aning senare på jobbet men å andra sidan så va det ju SV snack med Jonsson så man kan säga att jag började jobba tidigare än annars :-)

Dagen förflöt med jobb, jobb och jobb... gick inte ens ut på lunchen - blev kvar till kl 16 än fast jag borde åkte hem vid 15. Sånt är livet - hann ändå inte göra det jag skulle ha gjort så jag tog med mig några papper hem som jag ska fixa ikväll.

På vägen hem snöade det som vanligt. En härlig snörök!!
Jag tog och svängde in på kyrkan och besökte Robins grav. Där va det jättefint med ljus och blommor. Känns bara så orättvist att en så ung person ska ligga där.


Ikväll har vi haft kusin Oscar här. Damerna i den familjen skulle på kalas så då blev det grabbkväll här.

Jag fick kaffegäster - det va trevligt. Tänk att det ska va så långt mellan gångerna... än fast man bor på på samma by.

Lite senare i kväll ringde telefonen - va nästan på väg att inte svara för jag trodde att det va en försäljare... MEN så va det inte. Det va min gode vän Lars Hansson från huvudstaden... Vi gav varandras lägesrapporter och det känns alltid så bra att veta att han mår bra och att allt är okej! Snart är han tillbaka i huset i Djupsjö - då kanske vi hinner träffas över en kaffekopp!

Som vanligt så har jag tänkt på honom de senaste dagarna. Borde ha ringt men nu hann han före mig... så är det alltid. Likadant är det med min vän Mia - ibland hörs vi inte av på flera veckor men samma dag som vi ringer varandra så har den ene av oss tänkt ringa... TANKEÖVERFÖRING!!

Det råder tydligen nån sorts res-mani hos folk. PÅ lördag åker Anna & compani till kanarieöarna. Har även hört att det finns de som bokat en resa till Kroatien och Malliorca... Sol, värme och en massa mys...

Själv så kastar jag nog in 50-spänn på city-sol - njuter av värmen i 20 minuter på lunchen , spar ca 4945 kr och kan lägga dessa pengar på Docksta Järns färgutbud istället.

Det är olika hur man prioriterar... Jag vill egentligen ha ALLT - både stuga och resa men det kan man ju givetvis inte få... Nån som hört uttrycket ha kakan och ändå äta upp den??

Det ska bli jättekul att få till stugan - men det kommer att kosta både tid, pengar, blod, svett och tårar... I slutändan kommer det att bli KANON!!

Nu borde jag dra fram snabeldraken men jag tror att jag helt enkelt skiter i det - Det är ju en dag imorgon också - Jag tar nog och förbereder, plockar undan, dammar och skurar toaletten - då kommer städningen att gå som "hejsan" och allt är klart innan lunch!

Imorgon kommer självaste Rickard hem - då blir det väl lugnt på bloggen igen - som vanligt så har jag inget att skriva när han är hemma! Vad det nu kan bero på - borde vara så att det händer mer då...
Vi får väl se.

Have a nice night!!

Inga kommentarer: