tisdag 23 februari 2010

Fullt ös i pannan!!


Nu gäller det att hålla pannan i gång. Det är en jättebra motionsform - man måste springa ner i källaren en gång i halvtimmen. Tur att jag har rejält med ved inne - då är det ju inga problem.

Jag känner mig lite piggare nu men fortfarande är det morr i magen.
Nu väntar vi på att få se damernas skidskytte. Jag har bakat en sockerkaka, farmor lovade att hon skulle titta in å då måste man ju visa sig från sin bästa sida. Sätter nog på en kaffe-hurra också... har varit väldigt sparsam med koffeinet idag med tanke på min mystiska sjukdom...

Appropå sjukdom så verkar det inte vara så uppåt på 35 an. Jag lider med Linda... inte kul att både barnen och en själv är sjuk... Kollade idag om jag kunde handla nåt men de hade allt de behövde. Att rusta sig iväg till Konsum när man är sjuk kan ju kännas hur drygt som helst.

Jag kikade in på affär´n en sväng och såg att Vinnaren i vedlotteriet va avgjort. GRATTIS JEANETTE - Det verkar vara va brudarna som vinner vedlassen - En fin arbetsfördelning eftersom det givetvis blir herrarna i husen som får äran att kapa upp den!! Blir det fler såna här vintrar så kan man verkligen behöva MYCKE ved!!

Nils håller som bäst på att förhandla till sig ett fredagsmys - han lyckas inge vidare men jag må hålla med honom att visst vore det trevligt. Jag har tänt en massa ljus så han tycker nog att det känns som mys-kväll. Ljusen tänkte jag skulle ge lite värme.


Nej, nu måste jag ladda kaffepannan och hålla tummarna för skidskyttarna!

Inga kommentarer: