tisdag 9 februari 2010

Inget gensvar...

Det va tydligen ingen som nappade på att åka på festligheter i Hädanberg... Kanske för att det va 50 år sen...
Jag kan verkligen rekomendera er att gå in på allehanda.se/arkiv. Det är jättekul att läsa gamla tidningar. Va in och skulle kolla en födelseannons i augusti men hittade den inte, det va kanske inte modernt att skicka in en annons när man fått en bebis då.
Jag hittade iaf en förlovningsannons på en Skörpe-pajk och en hädanbergsjänta... hur kul som helst. Måste nog fortsätta att botanisera i de gamla tidningarna en annan dag.

Såg nån på Bygg-lov ikväll - jag halkade in så där lite mitt i och tyckte att handelsträdgården va så lik Sundåsen och så va det därifrån - Nån som vet vart familjen bodde som de jobbade hos?? Jag vill också ha hit dem!!

Nu ger jag upp för idag. TRÖTT!! LESS!! och imorgn bär det av till stan igen - men med barnen denna gång - Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh va kul det är att köra bil!

God natt

2 kommentarer:

Erikssons sa...

I Husumstrakten

Maria i Ström sa...

Hej Katrin, kul att se er på Bredbyn :-)
Jag hörde att Bygglov var i Fanbyviken (Husum)
Kram