lördag 28 januari 2012

Uppe med tuppen

Idag blev det ingen sovmorron för min del. Skulle vara i Bjästa  kl 8 - den här gången BARA JAG - inga barn... cafeteriatjänst... När jag kom dit va vi dubbelbokade så jag tog en kaffekopp... min kaklåda och drog hem igen.

Alltså - kan tyckas onödigt att åka så långt men nu fick jag ju lite tid över istället. Hade vi inte varit dubbelbokade så skulle jag ju ändå ha stått där. Nu får jag ju vara hemma dessa timmar istället.

Ute pågår "operation skotta uthustak" Jag tänkte kryssa om jag får nån kompis - annars kryper jag nog in i garaget och målar lite.
Ett ganska slitet uthus, massor med snö och en liten figur som skottar...

Denna har gjort ett fint jobb i vinter... den må vara ful men ack så
bra på att jobba!

Vi har verkligen massor med snö!!

1 kommentar:

Anonym sa...

ful? jag tycker den är snygg. Jag tar en midjestyrd före en jordbrukare alla dar i veckan.