söndag 22 januari 2012

Skidåkning för alla

Grabbarna vill ta fram skidorna och jag pulsade mig till uthuset... massor med snö kan jag säga. Hittade utrustningen men tyvärr så va det lite haveri med Nils stavar... han fick ta nå gamla som verkligen inte håller måttet... MEN vill man åka så tar man vad man har.
Blir ett besök på intersport imorgon...
Allt slutade med en tur till Lännäs kanonspår... prick lagom för min smak. Grabbarna åkte 1½ varv och jag åkte två. Nu känns man rätt nöjd. Bra ställe att åka på - man fick kaffe och chokladbit som belöning innan vi drog hem igen... Bra jobbat Lars - vi kommer tillbaka, jag har till och med lämnat skidorna där... med hopp om lite bättre fäste nästa gång... full service!!

Trodde jag skulle bosätta mig i garaget idag men så blev det inte. Jag får ta tag i målningen sen istället.

Nu har vi återhämtat oss... kom på att Axels byggsats i playmobil som han fick i julklapp inte va riktigt klar... nu har vi nu byggt färdigt... bra att inte göra allt på en gång - då räcker det längre. Nu är det full lek med färjan och sjörövarskeppet. Kul! Jag älskar när barnen leker med sina saker... Frisk luft är fina grejer!

Snart dags för skidskytte på tv... måste man ju se.

En helt underbar dag i baslägret!!





Inga kommentarer: