måndag 2 januari 2012

E.on = E.off

Nu fladdrar det bra i strömmen - den kommer och går och med tanke på vädret är det inte så konstigt... LESS jag blir. Det är så vansinnigt trist när det är sånt här väder.
Januari ska väl vara blå-kall?? Men då klagar vi väl på det också.
Jag tror jag hellre tar kylan än strömavbrotten iaf.

Nu har vi startat igång det nya året. Hade mitt nyårtlöfte varit att gå mera på bio så hade jag varit på god väg. Förra året blev det ett bio besök... att överträffa det kan ju inte vara så svårt.
Igår bokade vi biljetter och gick på The StigHelmer story - lite annorlunda film men rätt kul iaf.
Grabbarna va på topp och tyckte att det va jättekul - Egen popcorn burk gillades kan jag säga.
Efter filmen blev det ett besök på MAX. Inte så nyttigt kanske men vi va ju så nyttiga på nyårsafton så det jämnade nog ut sig.

När min tre killar gått och lagt sig satt jag och såg en av mina favoritfilmer - ÄNGLAGÅRD - blir aldrig less på de filmerna. MEN så, "poff", strömmen försvann och det va bara att ta ficklampan och knalla iväg upp. Läste några sidor i Coola pappor boken... snart utläst - det tar lite tid när man bara hinner några sidor åt gången.

Nu ska jag fylla min termos så jag reder mig med kaffe under dagen om det nu blir El-Off

Kramelikram!

Inga kommentarer: