torsdag 12 januari 2012

Internet beroende!

Vårt samhälle är uppbyggt på två svaga länkar - ström och internet. Har vi inte ström både fryser och svälter vi ihjäl.
Har vi inte internet kapsejsar en hel arbetsdag, vi dör av trisstess och ensamhet... eller så kommer kronofogden - man får inte ut ett öre av sina surt förvärvade pengar och inte kan man betala de stackare som man är skyldig heller.
Nej, man ska va rustad med vedspis, torr björkved, pengar i madrassen och ett gammalt hederligt skogshuggar jobb. Visst låter det skoj?!



Helgdagskväll i timmerkojan - Peter Carlsson & Blå grodorna
Jag gillar den här - tänk en sommarkväll, en spegeblank sjö, en sprakande eld... nice!

Idag fungerade inte nätet på jobbet. Ringde till Atea och där va visst alla tekniker ute på jobb... men en stackare lovade att komma och se vad felet kunde vara... han höll på ett bra tag men hittade inte felet... Tillslut trodde han att det var modemet som det var fel på... hoppas säger jag bara för då är ju bekymmret löst.

Jag har pysslat med en massa annat så nog har jag haft att göra ändå men det mest viktiga kunde jag ju givetvis inte göra.
Jag har istället tagit med mig en massa jobb hem och i Skorped kan man tydligen lita på nätet - just nu iaf. Vad man däremot inte kan lita på är vår tv-bild.
Skulle se på modo matchen men när det snöar ute så störs parabolen och på rutan blir det bara en massa flimmer... TRAKTORSKOPA-ÅKNING imorgon kanske?? Första bästa traktorförare ska få skjutsa mig några meter upp i luften och sen brukar saken vara åtgärdad.  Blir såååååååååååå less på alla tekniska prylar som inte fungerar.

Ikväll har jag hunnit på bibblan och lämnat igen en hel trave med böcker. Nu har jag läst ut Coola Pappor (efter många om och men, hinner inte läsa när man ska hålla på att fira jul och nyår hela tiden :-) )
Så nu finns den till förfogande till alla o-coola pappor... läs och begrunda - tror att det är många som inte håller med om allt men kanske får sig en tankeställare. Men vem vill inte va som konstapel Melin?? Läs den!!

Sätter mig med lite kulturrapporter så får jag nåt vettigt gjort iaf.

Ni missade väl inte coola Jonas i tidningen idag? Jag bara "gatt" lägga ut det på bloggen så alla som inte har tidningen fick se denne "prickfrie" man, ha haa...
Det rycktas om att det kommer mera... håll utkik i ÖA


Nej, nu har jag inte tid att sitta här längre... eller det är ju just här jag ska sitta, fast inte på den här sidan... Jag och min kollega Gustav ska jobba lite.


Snacka om tvära kast i detta inlägg... allt från vedspis till Martin Melin, Rankarna, Peter Carlsson
och en Dan Andersson klassiker!!

Ni vet aldrig vart mina inlägg leder... spännande eller hur!

God kväll vänner - imorgon är det full fart mot helgen!

Inga kommentarer: