måndag 9 januari 2012

Göra-lös?? Not!

Ja så va man igång igen efter den härliga ledigheten. Det blev precis som jag hade trott, fullt upp hela dagen och knappt nå kaffe.
Jag har iaf hunnit med det jag trodde att jag skulle hinna. PERFEKT!

När jag åkte hem hade jag supertur... med tanke på att vägen är som en enda studsbräda så kördes det inga överdrivna hastigheter... TUR - i Gärdal stod en polisbuss... vad de gjorde vet jag inte, såg ingen med laser men vad vet man, i skydd av mörkret kanske det stod en byling i nån snödriva och lurade.
Ingen böter och ingen avåkning... Vägarna är för fruktansvärt dåliga. Inte behövs det nån massage i bilstolen när man får köra efter dessa värdelösa vägar. Det "dörre" i hela bilen och kroppen - vet inte om man fått parkinson eller?!

Ikväll har vi fått hem en massa brädor som ska slipas och målas  - JIPPIIIIIIIIIII! Göra-lös?? Not - Finns så det räcker och blir över.

Jag har inte ägnat mig nåt åt dessa brädor än men det kommer väl. Jag har roat mig med att laga mat inför kommande dagar istället. Det blev pannkaka och biffar... gott att finna.

Grabbarna va trötta efter första skoldagen. Hade visst blivit en massa skridskoåkning också.

Nu är det snart dags för sängen. Imorgon ska jag träffa mina arbetskamrater i länet - det blir en dag i Härnösand!

Japp - det va min dag - en hygglig dag får jag lov att säga!

Inga kommentarer: