torsdag 26 januari 2012

Snabb ryck - helt i min stil

Jag gillar när det flyter på och går undan. Häromkvällen beställde jag en jumpsuit från Nelly.com åt Nils. Den vi köpte i mellandagarna på Lindex har både färgat och krympt... fabrikationsfel tydligen - dåligt att de inte sätter ut en annons i tidningen om en sån sak... man anklagar ju sig själv att slarvat med tvättrådet...
Foto: Nelly.com
Jag fick iaf pengarna tillbaka och allt va frid och fröjd förutom på pojken - Nu va han ju utan sin favorit kostym... Rusat runt hela stan men inte hittat nån ny... grrr MEN så surfade jag runt och vipps så hade jag beställt en och vipps två dagar senare låg den i postlådan. Lycklig pojke.

Så va det torsdagskväll och Axel hade planer på modomatch och semla... Jag va också rätt sugen så jag drog på Konsum... men hittade inga... Va även en pigg pensionär, nej jag menar motionär ute i samma ärende... men NIT fick vi båda två. Inga semlor i butiken denna dagen. "Kommer imorgon"...

Jag köpte ett paket jäst och en packa grädde... drog hem, satte igång en deg och i raket fart så hade vi nybakade semlor till andra perioden. 1½timme tog det att få till dessa smarriga bullar. Tur det va kallt på altan så jag kunde kyla ner dem... går rätt dåligt att dela en varm bulle. Ännu sämre att lägga i vispad grädde.

Nu är alla mätta och nöjda... om något lite fetare men det tänker jag råda bot på imorgon bitti - då blir det promenad.

Ni har väl inte missat SVs studieprogram som landade i postlådan idag... spana in sidan 10... Fin fin reklam för Skorped.
Har du inte fått det så kan man alltid gå in på SVs hemsida, Studieprogram 2012.

Tack och godnatt... imorgon är det en ny dag...



Inga kommentarer: