torsdag 19 januari 2012

Positiva kicken!

Idag har jag varit i Härnösand tillsammans med vårt arbetsgäng. En jättetrevlig dag men många härliga skratt!
Dagens coach - Stig Wiklund ledde dagen. Det är aldrig fel att få lite positiva kickar och in-put´s.
Stig jobbar med skidlandslaget, travtränare och som man sett på flera löpsedlar - Helena Ekholm.

Det mest genomgående för dagen är att man ska tänka positivt... se det ljusa i situationen, att lära sig av sina misstag och att inse att oftast är det inte så farligt om nåt går fel... tanken kan försätta berg!
DU  är själv lösningen på problemen i många fall...
DU bestämmer själv om du vill upp eller ner...

Gör ett besök på Stigs hemsida - anmäl dig att få hans veckobrev - där står många kloka ord.

När jag kom hem hade farmor hämtat barnen, gett dem mat och även fixat mat till mig. TACK snälla du.

Nu har jag skottat lite snö.... eller rättare sagt - MYCKE SNÖ. Jag är verkligen skitless på snön. Hur många meter kan det komma på en vinter?

Hur som helst - en räddare är på väg. Känns nice!

På återhörande.... måtte strömmen hålla - de "blecka"... jag har ingen lust med strömavbrott!!

Inga kommentarer: