fredag 6 januari 2012

18 miljarders

... barr har jag nog dammsugit upp idag. Insåg att det va idag det skulle ske - Granen skulle ut. Gick fint men Nils va lite tveksam först... är ju så mysigt med granen.
Hur det nu va så mjuknade han och sa - Det gör inget, vi är ju ändå på väg mot en ny "level" Det ska bli vår, mamma.
Level?? Vart får de allt ifrån? Spelo, NDS eller?

Nu är granen ute och nästan alla barr också... fast de brukar man ju få se lite nu och då än fast man tror att man dammsugit upp alla.

Här påtar jag på alldeles själv. Rickard och Axel är på hockeyplan med alla andra hockeyspelare på byn. Nils drog till kusinerna.
'
Nu är jag strax klar med mitt städande och julkartongerna är på väg ner i källaren.

Granen ställde jag bredvid vårt fågelhus och gissa om det är full aktivitet på talgoxarna. De trivs bra att flyga från maten till granen.
Häromdagen jobbade jag på i värsta ERNST andan. Hade cocosfett kvar sedan ischokladkokningen. VARFÖR gör de så stora paket av cocosfett??
Istället för att kasta bort det kokade jag upp det, stoppade i solrosfrön och en uräcklig musli... lät det nästan stelna och sen fyllde jag ett apelsinnät med fågelgodiset... de verkar gilla mitt hopkok... De ni!!

Nu ska jag bära vidare... så här sjunger vi "Nu är glada julen slut slut slut... julegranen bäres ut ut ut..."

Inga kommentarer: