onsdag 18 januari 2012

Sakramento!!

Nu har vi varit på träning och det känns som man är en duracell kanin...

 Fram med maten, in med maten i munnen, in med mjölken i kylen, ut med grejerna till bilen, in och klä på sig, ut i bilen, in igen... tjata på barnen... låsa dörren, in i bilen - fasen - glömde telefonen.. ut ur bilen låsa upp dörren in och hämta mobilen... ut igen låsa.. hm, glömde jag dra ur plattången? In igen... nix, icke glömt - gick in i onödan... efter många om och men iväg... in hos frissan, ut och mot ishallen... hämta lämna bära knyta...
Ja, hur långt ska jag berätta...

Tillslut så va vi alltså hemma igen och hoppades få avnjuta lite hockey - NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJ Det snöar vilket betyder ingen tv-bild... nåväl inte hela världen men det lät som en kul match.

Fikade lite och sen va det time för grabbsen att gå till sängs... Imorgon ska jag till Härnösand igen - det va ett evigt rännande men det ska bli kul, kul dag och kul att träffa alla mina arbetskamrater. Ju oftare man ses mer lär man känna varandra.
Hoppas att det inte blir för busigt väder bara.

Nu ska jag göra kväll - tröttare än vad jag varit idag kan man nog knappast vara. Inte finns det nåt att se på tv heller. Blir bara less när jag lyssnade på Kalla Fakta. Drottningens pappa va visst en riktig buse men det måste väl stå för honom och inte Silvias fel... Jag har inte en aning om vilka hyss mina förfäder haft för sig. Journalister kan verkligen rota i gamla saker...

Hur var det då med rubriken?? Jo, det syftade på min ilska över att inte få se hockeyn... men när jag slog upp vad det betydde så va det inte alls vad jag trodde - ja ja, för mig va det ett sorts svärord iaf.



Inga kommentarer: