tisdag 24 januari 2012

Fel i luren

Så va två arbetsdagar gjorda denna vecka, bara en kvar. Det är inte klokt vad tiden går fort. Jag har verkligen fullt upp på jobbet - många som ringer och startar cirklar... jag skriver listor så fingrarna glöder men hinner inte riktigt ändå. Tur att det finns tålmodiga ledare.

Idag la Xperian av... funkade att messa men inte att höra nåt ljud i. Samma fel som förra gången. Drog in på telia och lämnade in den och fick med mig en liknande ut men absolut inte samma sort. När jag skulle ringa fanns inget nr... den sa bara att det inte fanns nåt simkort och inget minneskort - Det gjorde det visst! Stängde av och startade den igen... samma fel. Ut med alla kort, bad en stilla bön och YES... tillslut så funkade det och alla nr är tillbaka som tur är - man får ju nåt fel. Mobil/Internet beroende?? ABSOLUT!

Axel är på träning med farfar och jag sitter ensam hemma - Nils drog till Emil och jag njuter av lugnet. Målade brädor till närmare kl 23 igår... tog en paus vid 22 och talade med Rickard.
Mitt sällskap förutom penseln är radion, får bara in P4 och vad sänder de på kvällarna?? Jo sport... men nu har det ju inte varit vilken sport som helst... första kvällen total sände de INNEBANDY - hur trist som helst att lyssna på, igårkväll sände de HANDBOLL - något bättre men inte kul... mellan varven fick jag några resultat i BASKET och allsvensk HOCKEY... okej, sportradion refererar sport - det kan jag köpa men förr va det just sportradion som spelade bästa musiken - igår INGEN MUSIK.

Sista passet med målningen så fick jag lyssna till KARLAVAGNEN - rätt intressant när ämnet är fritt. MEN nog måste det vara vissa som smuttat ur flaskan som ringer in. Programledarna gör det bra som lyckas stoppa alla surrisar som ringer och pratar en massa strund men framförallt upprepar sig tusenfallt.

Nu ska den här surrisen sluta skriva... krypa in i tvättstugan och göra en rajd. Det ringde nyss på min "nya låne mobil" Den funkar iaf... tack vare väl!!

Ajöss!

Inga kommentarer: