onsdag 11 januari 2012

Motionsdag!

När jag satt här och skrev förra gången så va jag fundersam om jag skulle ge mig ut på skidorna eller inte men kom raskt på att -Klart jag skulle... Perfekt dag för skidåkning.

Jag travade iväg till vårt fallfärdiga uthus (överlevde) och baxade fram skidorna. Ner i källaren och hämtade upp pjäxorna. Bara att ge sig ut i solen. En underbar dag för skidåkning. MEN jag har en usel teknik. Det va ett rätt dåligt spår med tanke på att man åkte en decimeter högre med ena foten på vissa ställen och att man sjönk ner på vissa ställen... lite smått bakhalt MEN annars va det perfekt. Härligt väder så det fick ta den tid det tog.
Ett varv fick räcka och sen drog jag hem igen... Min gode vän A skulle ut på promenad efter lunchen så då passade jag på att hänga med. Blev väl si så där 5 km så idag kan man inte klaga på att man inte motionerat.
Vissa dagar går man inte ut för man ska bara, ska bara, ska bara... och det resulterar i att man aldrig kommer ut innan solen gått ner.
Idag gjorde jag precis tvärt om... allt hemma-göra fick vänta, allt fanns kvar, ingen hade tömt diskmaskinen, diskbänken eller tvättmaskinen... eller tagit ner den torra tvätten.

Efter all frisk luft fick jag en himla ork... jag kan nog skriva check på det mesta så nu känns det så bra.
Har även hunnit med några kaffekoppar men det känns ändå som att det fattas lite i min kropp. Mer koffein till folket.

Axel och Rickard är på träning i Bjästa och jag, Nils och Emil är hemma. Båda smågrabbarna klarade sig ifrån träning ikväll... Det blev BILAR 2 istället. Kan vara skönt med en avkopplande kväll ibland.

Jag tar nog och gör ett ryck till här hemma. Imorgon är det jobb igen och det känns riktigt kul. Har massor, eller jag menar MER än MASSOR att göra och det är just det som är så härligt. Behöver verkligen inte sitta och rulla tummarna.

Summan av kardemumman = En himla bra dag kan man väl säga!!

Inga kommentarer: