söndag 15 maj 2011

Vilken lång dag!

Gråa och trista dagar kan ju vara  hur långa som helst. Jag käner mig inte riktigt kry men det måste väl ge sig snart.
Har inte lyckats göra många knop idag - har städat bilen och Rickard har tvättat den. Igår gjorde vi oss en liten tur och bl a ett stopp vid Barkmaskin i Stugusjön... många barr följde med in i bilen. Men det va trevligt med en lite åktur iaf.
Rickard och Axel är på fotbollsträning och Nils ha varit ute och cyklat och busat med Emil. Solen tittade fram för en stund sen men nu är det grått igen...
Grått känns det i humöret också - Rickard åker till Kazakstan imorgon igen... himmel va fort tiden går men när jag tänker efter så känns det som han varit hemma rätt så länge den här gången. Det känns iaf trist att han åker igen men vi ska nog klara det också. Nästa gång han kommer hem har barnen sommarlov... Å förhoppningsvis så har jag semester - har inte riktigt fått klart för mig när jag kan ta ledigt... har ju massor av föräldrardagar att ta ut men vi har ju massor på jobbet också. För att inte tala om flytten av kontoret... det lär ju inte göra sig själv.
Nåväl - det ska nog lösa sig. Det får lov att bli några långa kvällar så ska det nog bli både flytt, slutrapportering och semester.

1 kommentar:

Linn sa...

Vad skoj.
Vi brukar alltid pka till Göteborg en sväng på sommaren men hade inte planerat något resa dit i år, men det blir nog så ändå.
Ni ska på Astrid Lindgrens Värld då, antar jag? Där är det också jätteskoj! Även dit vann vi ju en resa för två år sen..haha.