tisdag 24 maj 2011

Underbara dofter

Våren är nåt speciellt. Vilka underbara dofter det är ute... om man bortser ifrån det Tage sprider ut på alla ägor... och på vägarna. Ikväll har det regnat lite till och från. Vi cyklade upp på Bränna på den vanliga tisdags-motioneringen. Alltid lika trevligt och ikväll drog vi hem 2 vinster. Axel vann en kylväska och Nils en miniräknare från Holmen Skog.
När vi cyklade dit kom det en störtskur som gjorde oss genomblöta... när vi cyklade hem kom det en ny skur... men va gör väl det. Det är ju så härligt med vår.

Idag lämnade jag in bilen på polercentrum - ett bra ställe som jag ger 10 poäng av 10... Riktigt trevlig personal som både gjort bilen kanonfin och gav en massa bra bil-tvättar-råd. Jag fick även med mig en flaska super-tvätt-schampo och en flaska med världens-bästa-avfettning. Det skulle funnits en flaska med det till mig själv också - va enkelt det skulle va att komma sig iordning inför bad säsongen *ha haaa*
Hur som helst så va jag jättenöjd med POLERCENTRUM - kul med företag som bryr sig om kunderna.

Vad som va synd va att det regnade på vägen hem så nu blänker inte bilen lika mycket som när jag hämtade den och inte får jag tvätta den på en hel vecka heller.

Imorgon är det hemma sysslor för hela slanten. Måste dra en sväng med städutrustningen och så ska väl tvättmaskinen och strykjärnet  få jobba lite. Plantorna i växthuset ska få lite större på fötterna så snart kan vi skörda Nils tomater... den som väntar på nåt gott... får väl vänta nån månad till.

Livet rullar vidare och jag hoppas att jag är på rätt humör när jag vaknar... då ska jag ta mig en springtur.

Jag tar och knyter ihop dagens säck och lovar mig själv att aldrig bli en stor egoist som vissa människor på den här planeten har en förmåga att vara. Jag gillar inte folk som bara tänker på sig själv och skiter i andras känslor.
Jag har turen att omges av människor som är snälla och omtänksamma. Det är lycka för mig!

Kram till alla som behöver...

Inga kommentarer: