måndag 16 maj 2011

Ensam igen!

Så har då denna ledighet för Rickard tagit slut... veckorna går snabbt må jag säga. Ikväll va det dags igen - ett trist avsked som gick väl rätt bra ändå. Det är alltid trist att säga hej då och nog måste jag erkänna att det kommer en och annan tår. Den enda som tar det med en axelryckning är Nils... har väl inte riktigt tidsbegreppet klart för sig.
När han kom hem ikväll frågade han som vanligt - Var är pappa?? Med det vet du väl sa jag, han har ju åkt på jobb - Just ja, sa han å blev lite ledsen... Det brukar ju gå rätt så bra, det är ju den här kvällen som är värst. Det är ju aldrig så länge tills han kommer tillbaka som just när han ska åka...

Vi har haft en mysig dag tillsammans iaf. Vi har ätit sommarens första jordgubbar, Konsum hade superpris på "gubbarna" och de va riktigt goda än om de nu inte va från Sverige - Inte så konstigt, hur skulle det kunna växa några jordgubbar i denna kyla??

Nu är sommaren till stora delar planerad. Massor av aktiviteter och kuligheter. Först och bäst - SKOLAVSLUTNING, sen blir det simskola, fotbollsskola, midsommarfirande i Junsele, en resa till Göteborg med besök hos Jimmy och karuseller på Liseberg, vidare till Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld... när vi kommer hem är det dags för Harpsjöläger och Nils kalas...
Visst verkar väl det bli en bra sommar?? Känns som den kommer att gå fort iaf. Det är mindre bra.
Ikväll gjorde vi high five på att det här ska bli "vår bästa sommar" Massor av sol, bad, jordgubbar och mys. Det gäller att ha rätta inställningen bara!

Nu ska jag slå en pling till min älskling som ligger på ett hotellrum på Arlanda... Ensamt både här och där men jag har iaf mina små raringar! Imorgon är det jobb.

Glöm inte att det är cykel-kväll till Bränna imorgon - Alla får en lott... å man kan ju köpa fika också... Man måste alltså förbi minuten imorgon och ta ut fikapengar!!!

Kramelikram!!

Inga kommentarer: