onsdag 18 maj 2011

SOL!

Vilken härlig dag det har varit. Lagom varmt med tanke på att jag jobbat hela dagen. Hann en sväng på stan och köpte lite nödvändigheter... även en lite present som jag tror jag ska överlämna inom de närmaste dagarna. Sista minuterna på lunchen fick jag en kaffegäst - det va trevligt att surra en stund.

Efter jobbet blev det snabb middag och sen vidare på fotbollsträning i Bredbyn. Man hinner inte så mycket mer på en kväll. Grabbarna va trötta och somnade till på soffan medan vi såg lite på tv.

Nu är det bara en dag kvar innan jag gör helg. Helgen består av hämtning av nya rutor till växthuset... dyrt men en bra investering... slipper kanske plocka glas nästa vår nu när jag satsar på isolerplast.
Hoppas att monteringen inte är så svår för då blir jag galen!

Lördagen är det STÄDDAG I VIKA - Har du tänkt att bada och sola i Vika om några veckor, kom ner och gör ett pass så får vi en fin badplats även denna sommar! Det vankas även god lunch i form av uppstekt palt. Har du inte tid hela dagen - kom den stund du kan...

Söndag är det dags för Axels första fotbollsmatch på Olympia - det ska bli kul å se hur barnen utvecklats sen förra året.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa lite - fick en tidning med en massa kryss av Rickard innan han åkte - han är snäll han. Han vet att jag somnar snabbt när jag löser korsord. Sova kan jag behöva... är dödstrött varenda morgon.

Japp, så ser det ut i vår värld!!

Kramelikram!!

Inga kommentarer: