måndag 9 maj 2011

Helt värdelöst!

Det kan man nog säga om mitt bloggande för tillfället. Hinner inte sätta mig vid datorn. Helgen som var kollade jag inte mailen en enda gång... fullt upp och sol kan man väl sammanfatta det hela.
När vädret är så fint som det är så ger jag mig inte tid att sitta inne. Hittar på allt möjligt onödigt bara för att få vara ute.
I fredags hade jag storstädning av garaget... många bra slängabort saker man hittar där... bl a en bit av vår julgran låg under en bänk och skräpade, en femkrona, en halvliter norrlands guld... skräp och en massa el-saker som lätt kunde läggas på ett och samma ställe så blev allt mycket rymligare.

Lördag va det kryss som vanligt... löste det i solen med en kaffekopp i den ena handen och en penna i den andra. Jättevarmt och härligt.
Har hunnit med några promenader och umgåtts med släkt och vänner... firat en 40 åring, GRATTIS NICKE å tack för ett strålande kalas.
Bilen är både dammsugen och tvättad... undra just hur länge det här ska hålla i sig - 10 år får jag hoppas.

I söndags for vi en sväng till Docksta och kollade läget. Oj, va varm och skönt det var vid husväggen. Havsluften är fortfarande lite kall men solen är underbart skön.

Idag har det varit jobb och imorgon är det samma sak... På lunchen drog jag på Granngården och ryckte in lite pelargonior... måste ju börja ladda inför sommaren. 6 st för hundra spänn - det va ett bra pris som jag inte kunde motstå. Planterings lusten börjar så smått att infinna sig. Det fick mig till och med att skola ut lite plantor när jag kom hem... jag hatar blomjord men med tunna engångshandskar så går det rätt så bra. Axel hade sått några frön på miniorerna och de va hög tid att rädda dem till några större krukor.

Nej, nu har gubben gått och lagt sig så det är bäst att följa efter... har en lantliv som inte är färdig läst så det blir till att hoppa i säng illa kvickt!!

En snabbrapport från en slarvig bloggerska men till veckan åker sambon iväg igen så då blir det väl desto fler inlägg i brist på sällskap om kvällarna!

Lovar att jag ska lägga in lite bilder nån dag... det har varit snålt med det nu

Natti natti!!

Inga kommentarer: