fredag 10 september 2010

Valet är mitt!

Jag har just suttit och gjort ett tappert försök att följa debatten som hölls på stora torget i Örnsköldsvik...
Det va inte det bästa ljudet men jag höll ut iaf.

Det fick mig att tänka så här...






  • Jag köper en tröja och känner att den inte passar - Jag går och byter till en annan och blir nöjd. Jag har gjort ett val!
  • Jag beställer gardiner i Ellos och tycker att de inte alls blev så fint som i katalogen - Jag skickar tillbaka. Jag har gjort ett val!
  • Jag lagar en maträtt och tycker att den smakar urk - Jag lagar den aldrig mera. Jag har gjort ett val!
  • Jag har en bank som tar enomt höga avgifter - Jag byter bank. Jag har gjort ett val!
  • Jag jobbar åt en dålig arbetsgivare - Jag söker ett nytt jobb.... å där stannar jag till - för det är ju så jag har uppfattat att många tycker som jobbar inom kommun och landsting...
  • Jag har alltid röstat på de som (s)tyr de kommunla jobben... Jag kan göra ett val!!
NU finns det en chans att få ändring...

Vem har inte tröttnat på att höra "så här har vi alltid gjort" . Att gå i gamla hjulspår kanske är tryggt men kanske inte alltid det bästa... det är lätt att hamna ännu längre ner i spåren... Man kan byta spår, göra sitt val och förhoppningsvis blir man nöjd!

En reflektion på de demokratiska rättigheterna!

Inga kommentarer: