tisdag 7 september 2010

Mera val...

Sitter och ser på partiledarutfrågningen av Maud Olofsson - nu börjar det verkligen kännas att det är val snart. Jag har varit politiskt engagerad i många år... nu har jag för visso lagt det åt sidan ett tag både för att intresset svalnat och tiden inte räckt till. Jag har faktist cyklat tandemcykel från Bjästa till Övik = 2 mil för att regeringen skulle fatta beslutet om att bygga Ostkustbanan...  Va kanske inte helt onödigt - Nu står ju järnvägen snart klar längst kusten och kallas ju Botniabanan... Jag har kämpat för kärnkraftsavveckling... hm va blev det av det?? Ja, ja,,, vi kämpade väl iaf. Det va en rolig tid i Centerns ungdomsförbund och för att inte tala om allt man lärde sig och alla roliga människor man lärde känna. Oj oj oj va man gjorde många roliga saker på läger och kurser runt om i vårt län... Tur att det är länge sen så alla skandaler är preskriberade...
Träffade faktist en gammal CUF:are på stan i lördags... Håkan Häggdin - morotsodlare på den tiden - numera producerar han ost i olika former på familjens gårdsmejeri - Häggby gård i Häggdånger. Mycket god ost och den rekommenderar jag starkt.
Hur som helst - det va en rolig tid... nu ligger jag i bakvattnet och bara lyssnar och är så där måttligt aktiv.
Det är iaf intressant att följa debatten tycker jag.

Jag skrev tidigare om Emil... påhittig pojk de där... Nu utlyser han en tävling... Vem vill äta middag med mig?? Det ska också bli intressant att följa - Undra vem det blir?? Undra om han blir lika nöjd med sällskapet som sällskapet blir med honom??
Vill Du bli den som går på middagsbjudning? Följ då den här länken... Vad vet man Detta kan sluta hur som helst!!

Inga kommentarer: