söndag 5 september 2010

Uti skogen ska vi gå...

Idag har vi varit till skogen och kollat lite... plockat sånt man kan plocka i skogen... men inte svamp. Vi tog med oss kusin Oscar också. Grabbarna gjorde vad man gör på utflykt - började med att fika så klart. Det va en varm och skön dag. Varför går man inte till skogen oftare??
När vi kom hem va det dags att städa bort alla fula blommor - tänk så fint det blir när man planerar och nu är de så fula så det blir snyggare utan blommor.
Snart är det väl dags att sätta lite ljung på bron... som jag sagt tidigare så när man väl accepterat att hösten är här så är det ju också mysigt.
Men nån vidare höstluft va det inte idag - nej, hellre sommarvärme och det gillas kan jag säga.

Nu är det dags för middag snart. Jag har gjort en super god kycklinggryta som jag hittat på alldeles själv så får jag bara hem mina tre som saknas så ska vi äta...
Det va allt, från en halvfebrig person - jag blir visst aldrig frisk... tröttsamt vill jag lova - tur att det finns Ipren och alvedon!

Inga kommentarer: