tisdag 14 september 2010

Mörker!

Nu är det verkligen mörkt ute. Höstrusk till 100% Vi sitter med Axels läxa - idag är det 3or som ska skrivas.

Som vanligt så blev jag sen imorse. Det är ju få minuter som ska fördelas på mycket! Jag va ju också tvungen att åka å tanka... när jag väl va på skolan så va där en vaktmästare som behövde en ansökningshandling till bränslekort... hm, skyndade iväg hem och hämtade en lapp för jag insåg även att jag glömt min telefon hemma... Hjälp, man kan ju inte åka till stan utan telefon - tänk om nån viktig person ringer?! Har väl inte hänt hittills att det varit nåt brådskande, superviktigt samtal men nog kan man väl ge sig den på att det skulle hända just idag om jag inte hämtat mobilen.
Kom iaf till jobbet prick kl 8... Varken förr eller senare.

Dagarna går fort och skratten har flödat - vet inte om det beror på totalt otekninska människor, trötthet, kaos, psykiskt sammanbrott eller valrörelsen?! MEN det är väl ändå rätt positivt att man får skratta.
Ett gott skratt förlänger väl livet om jag inte minns fel!

Lika väl som att minuterna på morgonen är för få så är det likadant innan man ska hem - alltid nåt som inte är klart eller nån som har o-ringt och absolut måste göra det "fem-i-fyra"

Tisdagskväll innebär att jag kommer igång med en hel del att göra - jag är ju ledig imorgon!

Onsdag betyder att vi klyver veckan och att helgen närmar sig snabbt... Lördag ska vi på HOCKEY - kul!! Först mat på Framnäs och sen arenan (som jag vill att den ska kallas... centret kan man ju inte säga) Det känns iaf jätteroligt att få gå på hockey - det är ju ett tag sen. Efter matchen kanske man till och med får göra sig en sväng ner i puben... Det länge sen man va iväg på nåt skoj! Kanske får man även träffa nå folk man inte sett på lääänge!
Längtar!!

Nej, nu ska kidsen i säng - tjolahopp!!

Inga kommentarer: