torsdag 9 september 2010

Kram-dag!

Idag har jag fått min kram-kvot uppfylld. Det är rätt härligt. Många goda vänner och bekanta har jag träffat idag och då passar det ju bra med en kram - eller hur!
Alla blir lika glada för kramar är då min bedömning... hoppas jag iaf.

Dagen har varit rätt så rörig men det är väl så det ska vara när det är kursstarter och valrörelse... full fart! Det blev precis som jag hade trott - jag kom inte iväg hem så tidigt som jag hade tänkt... men det gick ju bra iaf.

Jag och grabbarna tog oss en tur till biblioteket ikväll. Världens bästa och billigaste nöje en torsdagskväll. Synd att de inte är fler som utnyttjar detta. Kom igen alla småbarnsföräldrar, Vi måste låna mera böcker så att de inte får för sig att stänga bibblan. Mina killar tycker att det är jättekul att botanisera bland alla böcker - å dessutom får man låna hur många böcker man vill - man behöver inte välja bort nån bok - man får låna alla eller så vet man precis vilken bok man ska låna nästa vecka.
Tack Britt-Inger för att du är så vänlig och hjälper oss i bokdjungeln.
Jag tog och beställde den där boken som handlar om Solbergstjejen - vilket lyx - Jag har varit en urusel bibloteksbesökare men det ska bli bättre nu.

Imorgon blir det ett besök till Bjästa, jag ska försöka få bort lite hår på huvudet... börjar vara hög tid för det, ser förskräcklig ut efter en hel sommar med sol. Färgen får vänta eftersom moster är i fjällen... det blir nog bra ändå. Det finns ju toning som tur är.
Nu ska jag lägga mig och läsa en av de böcker som jag lånade ikväll - jag är ju en stor favvo av ljudböcker men det kan också vara berikande att använda ögat.

Nu säger jag god natt men först så ska väl tvätten hängas... samma visa varje dag!! Imorgon är det fredagsmys!!
Hoppas på sol i helgen - då blir det nog en tur till Docksta med målarpenseln!

Inga kommentarer: