tisdag 14 september 2010

Uppkopierat skit-prat!

Allt är inte svart eller vitt... (rött eller blått)
I dessa tider får man verkligen se upp för vad folk häver ur sig. Det lovas och lovas - Vi kallar det valfläsk - Sånt fläsk har funnits i alla tider men mest vart fjärde år.
Summan av kardemumman skulle jag vilja säga som så här - Jag är helt övertygad om att de flesta partier vill väl både för landet och kommunen. Nu tycker ju alla inte likadant och så är det inom alla områden. Vilket är bra så klart - för hur skulle det se ut om alla tyckte lika? Debatten skulle vara rätt tyst och stilla vilket inte alls är utvecklande för demokratin - För det är väl demokrati vi vill ha!!

Vad som gör mig förbannad är när det florerar en massa struntprat som dessutom är felstavat... Innehållet är nog minst lika fel som bokstäverna.
Det är nästan inte ens värt att kommentera men jag kan ändå inte låta bli.
Tro inte på allt som sägs - tro framför allt inte på allt som landar i era postlådor - Uppkopierat skit-prat som inte ens duger till eld-tänn!

Ärlighet varar längst!


2 kommentarer:

(s) sa...

Ett mindre lyckat utskick för alla politiska partier det där, inte minst för socialdemokraterna. Jag skulle tro att det behövs ett samtal om takt och ton i valarbetet.

Katrin sa...

Katastrof!