onsdag 22 september 2010

Stinn!

Vilket ord - stinn... ett ord man använder men när man "smakar" på det låter det ju inte klokt. Hur som helst så är jag STINN - plockade upp lite av mina morötter ur landet och drog till och gjorde en morotssoppa som sen lunch. Den blev supergod, kan det vara för att jag istället för mjukost (som jag inte hade) använde mig utav Häggbygårds fäskost? Köpte några av Häggdin på bondens marknad. Burkarna va rätt stora och jag vill ju inte kasta bort dem... så jag tog några rejäla klickar ner i soppan, mumsigt som bara den.

Jag åt en stor tallrik och sen började med dagens middag - potatis och fiskpinnar. Så nu har jag vräkt i mig en tallrik med det också... Resultatet = Stinn!

Dagen har varit lugn och skön. Skickade Axel på skolan och sen har jag stökat runt här hemma med lite av varje. Nils åkte på 4-5 års verksamheten en halvtimme och deltog på "rytmik" En halvtimmes inslag varje onsdag som barnen tycker är jättekul. Eftersom han är ledig alla onsdagar så missar han ju det roliga men då kan man ju alltid slinka in en stund för att delta.
Vilken underbar skola/förskola vi har här i Skorped. Det är jag verkligen glad för.

Medan Nils va där fick jag en snabbkopp kaffe hos svärmor.

Nu är det snart kväll igen och ladding inför morgondagen.
Kl 10 ska jag på föreläsning med Jon Moraeus, det ska bli kul. Även den lille pojken har blivit stor. Minns när han gick på Haffsta skolan och va bara en liten glutt... gluttar växer och blir stora dem med. Ska bli intressant att höra vad han har för klokt att säga. Det är Kontorsvaruhuset som inbjuder och det har lovats att modohockey också ska vara där...  kan de ha lovat oss kaffe också?? Minns inte riktigt men helt klart kul att göra nåt annat för en gång skull!

Ajöss

1 kommentar:

Genom Mallas Ögon sa...

Ja, vi kan väl bara enas om att vårdis i Bredbyn inte framkallar den varmaste känslan i våra hjärtan... Kul med föreläsningen, Johan känner Jon och vi hade ju glädjen att få höra honom hålla tal på Frida och Pers bröllop. Han släpper aldrig micken... haha...