onsdag 13 maj 2009

Tre öl på lunchen... å en flaska vin...??


Kvällen är avslutad och jag har äntligen fått skaka hand med Tomas Håkki Eriksson. En härlig Ljungaverks grabb som har glimten i ögat och rätt många kloka tankar.

Men dagen började ju även på nåt vis....

Vi va i tid denna fantastiska morgon... Inget stress och inget jäkt... hur gick det till? Ja, inte vet jag men ibland så bara funkar allt.

Kom på dagis och upptäckte att dagen till ära stänger de kl 15.00 - Jippie.. hur hade jag tänkt att lösa det då? Ja, ja... det ordnar sig tänkte jag. Ringde till svägerskan som lovade att hon skulle hämta hem kidsen! Perfekt. Det är tur att det finns pärlor!

Fick mig en lunchkompis... Bakad potatis och en massa goda räkor! Mums! Medan potatisen bakades sprang jag in på systemet för att köpa några prov ex av ett öl vi ska ha till festen... något dum jag kände mig. Köpa tre ölflaskor på lunchen - kände mig som en alkis - ryckte åt mig en vinare också... såg lite bättre ut.

Tillbaka till maten och som sagt... det va gott de´.

Jobbade på och drog hemmåt strax före fyra i min (min och min... det är väl ändå diriktör Hägglöf som rår om den) bil. EN riktigt trevlig kärra!

Hämtade grabbarna som fått mat hos super-Linda... Vidare hem och sedan lämna över killarna till nästa "bån-sytar". Farbror Tommy. Jag skulle vidare på Bygdegården för att försöka säga nåt klokt från SV... Gillar det inte men gjorde det ändå.

Det va en trevlig kväll men jag längtar tills imorgonkväll... DÅ ska jag inte göra någonting som Häxan-surtant skulle ha sagt!

Sen jag kom hem har jag skrivit ett allehanda nära referat om kvällen på bygdegården... det va väl duktigt gjort. Annars är jag ju expert på att skjuta upp saker men lika bra att ta "tjuren i hornet" eller vad man brukar säga....

Jag och fru Su (eftersom hennes svåger som skulle varit med på provningen mycket hellre va i stan på ett möte) har iaf provat ölen och har gjort ett gemensamt beslut... det blir ett Tjeckiskt öl som ska beställas - så får det bli.


Hög tid att sova - god natt.

Inga kommentarer: