tisdag 26 maj 2009

T som i Trevlig-Tisdag!

Rubriken som förföljer mig just denna veckodag.
Idag har det varit en riktigt trevlig dag. Tillbaka på jobbet efter lång ledighet. Allt va sig likt. Slutrapporter och cirklar i alla valörer!
Det fanns mycket att prata om efter så många dagars uppehåll från chefen! Förmiddagsfikat blev nästan en tidig lunch... med det är det som är livet på SV.
Dagen gick fort och som tur va så fick jag åka bil hem... privatchffis... ja, det kan man väl säga att jag hade vägen till jobbet också - Sörflärke-Jonke körde bussen men av den resan minns jag inte mycket... somnade rätt omgående!
Alltså, vägen hem... en ny fin Q5:a (heter den så??) Ja, nåväl... en si så där halvmiljoners bil som lukade NY! En sån ska jag köpa när jag blir rik - i mitt nästa liv kanske - men köper jag en sån där då så är det ju en gammbil jag får såååå.... ja, inte vet jag. Man kanske får hoppas på en triss-vinst eller nåt. Köper kanske en lott imorgon och hoppas på tur!

Ikväll har Axel tränat fotboll för första gången. Spännande som bara den. Han längtar redan till nästa vecka!
Själv tog jag mig en promenad upp på Bränna för att se de blivande stjärnorna. På vägen hem testade jag mina gamla löpar-ben... oj, man har legat av sig en hel del. För mycket av det goda - måste nog satsa på ett hälsosammare liv om löparkarriären ska ta fart - men va ä roligare???
Lite av varje kanske kan passa mig - man vill ju inte bli fet men inte heller leva ett skit-trist liv.

Husmor har varit i farten ikväll igen. Igår bullbak och ikväll har jag gjort köttfärssås till morgondagens middag. Å va jag känner mig duktig.
Man måste väl smörja gubben lite eftersom han är så duktig å bygger på lilla stugan!

Nu ligger killarna i sängen och lugnet har spridit sig över huset.

Nu återstår bara att önska alla 5-6:or som åker till Göteborg trevlig resa! Äntligen klassresa!! -Tåget avgår från Mellansel ikväll. Hoppas att ni får det kanonkul!

Nu ska jag sätta mig och förbereda mig inför morgondagens MEDARBETARSAMTAL - mitt första på 9 år... Bättre sent än aldrig. Men å andra sidan är det ju ingen jättestor arbetsplats och chefen känns inte så läskig.... vi känner ju varandra rätt så väl.

Så får det bli... inget mer att tillägga för idag. Tack å hej!

2 kommentarer:

lantislygdman sa...

God morgon.... blir bra på lägdan! kanske vi kan ta en brännbolls turnering så småningom?(=Sjukskrivning) Har inte sett din bamse firre sen jag släppte ut den i dammen. Tror den huserar under kjolen på statyn....

ScrapAnga sa...

Jaså, det blir av till slut, hihi